Adóemelési-javaslat jelenthet veszélyt az alkoholmentes sörre Thaiföldön
A GlobalData elemző és tanácsadó cég szerint az alkoholmentes sörökre Thaiföldön tervezett adóemelés „még azelőtt megnyirbálhatja” a niche-kategória szárnyait, hogy az egyáltalán szárnyra kapna.
Thaiföldön az elmúlt években kerültek piaci bevezetésre az alkoholmentes sörmárkák – így a Heineken 0.0, Hite Zero 0.0, Krombacher Weizen és Bavaria Original. A londoni GlobalData szerint azonban Thaiföld adót tervez emelni a 0-0,5%-os alkoholtartalmú sörök esetében azért, hogy azok „ne vonzzanak új fogyasztókat”.
A kiskereskedelmi forgalomban lévő alkoholtartalmú söröket Thaiföldön jelenleg 22%-os jövedéki adó terheli, míg az alkoholmentes, illetve alacsony alkoholtartalmú termékekre – az alkoholmentes és üdítőitalokhoz hasonlóan – ezen adó mértéke csak 14%.
A GlobalData szerint a thaiföldi közegészségügyi minisztérium azt állítja, hogy az alacsonyabb adókulcs miatt az alkoholmentes sörök technikailag olcsóbbak, mint a hagyományos sörök, és így más alkoholmentes, például üdítőitalok alternatívájának tekinthetők. A GlobalData szerint a jövedéki adóhivatal ezért az alkoholmentes söröket sújtó adót a szénsavas italok és a hagyományos sörök adómértéke közé kívánja emelni.
Az adóemelés ötlete nem újdonság, az már 2019 végén felmerült, ám végül elmaradt a világjárvány kitörése miatt.
A thai hatóságok aggodalmukat fejezték ki annak kockázata miatt, hogy a sörfőzők esetleg az alkoholmentes termékeket alkoholos anyamárkáik népszerűsítésére használnák.
Az adóemelés hátráltatná a 2017 és 2022 között a Covid miatt 16,3%-os éves átlagos mennyiségi visszaesést (CAGR) elszenvedő kategória kilábalását – véli a GlobalData.
Kapcsolódó cikkeink
Borsodi Friss 0,0% Mangó-maracuja
0,0% alkohol, 100% felfrissülés – ez a Borsodi Friss, egy…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes italok piaca Európában elérheti a 15,4 milliárd eurót
Egyre több fogyasztó fordul az alkoholmentes borok és sörök felé,…
Tovább olvasom >GlobalData: a vásárlói hűségprogramok kulcsfontosságúak a sikerhez
A GlobalData szerint a vásárlói hűségprogramok jelenthetik a siker kulcsát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >