Adóemelési-javaslat jelenthet veszélyt az alkoholmentes sörre Thaiföldön
A GlobalData elemző és tanácsadó cég szerint az alkoholmentes sörökre Thaiföldön tervezett adóemelés „még azelőtt megnyirbálhatja” a niche-kategória szárnyait, hogy az egyáltalán szárnyra kapna.
Thaiföldön az elmúlt években kerültek piaci bevezetésre az alkoholmentes sörmárkák – így a Heineken 0.0, Hite Zero 0.0, Krombacher Weizen és Bavaria Original. A londoni GlobalData szerint azonban Thaiföld adót tervez emelni a 0-0,5%-os alkoholtartalmú sörök esetében azért, hogy azok „ne vonzzanak új fogyasztókat”.
A kiskereskedelmi forgalomban lévő alkoholtartalmú söröket Thaiföldön jelenleg 22%-os jövedéki adó terheli, míg az alkoholmentes, illetve alacsony alkoholtartalmú termékekre – az alkoholmentes és üdítőitalokhoz hasonlóan – ezen adó mértéke csak 14%.
A GlobalData szerint a thaiföldi közegészségügyi minisztérium azt állítja, hogy az alacsonyabb adókulcs miatt az alkoholmentes sörök technikailag olcsóbbak, mint a hagyományos sörök, és így más alkoholmentes, például üdítőitalok alternatívájának tekinthetők. A GlobalData szerint a jövedéki adóhivatal ezért az alkoholmentes söröket sújtó adót a szénsavas italok és a hagyományos sörök adómértéke közé kívánja emelni.
Az adóemelés ötlete nem újdonság, az már 2019 végén felmerült, ám végül elmaradt a világjárvány kitörése miatt.
A thai hatóságok aggodalmukat fejezték ki annak kockázata miatt, hogy a sörfőzők esetleg az alkoholmentes termékeket alkoholos anyamárkáik népszerűsítésére használnák.
Az adóemelés hátráltatná a 2017 és 2022 között a Covid miatt 16,3%-os éves átlagos mennyiségi visszaesést (CAGR) elszenvedő kategória kilábalását – véli a GlobalData.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >2028-ra 11 ezer milliárd dollárosra nőhet a globális e-kereskedelmi piac
A globális e-kereskedelmi piac értéke 2028-ra elérheti a 11 ezer…
Tovább olvasom >Tovább erősíti vezető pozícióját az alkoholmentes sörök piacán a Heineken
Stabil növekedést ért el a Heineken 2024-ben, főként az alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >