Adatalapú kampánytervezés a maximális hatékonyság eléréséhez
Az elmúlt évek technológiai fejlődésének köszönhetően átalakultak a korábbi médiafogyasztási szokások, ami ezzel egyidejűleg átformálta a teljes reklámpiacot is. A fogyasztók információkeresési és vásárlási szokásai megváltoztak, és a hirdetőknek lépést kell tartaniuk ezzel a változással, viszont ez sokszor csak a költségek egyoldalú átcsoportosításához vezet.
A hirdetők egy része teljesen áttér az online térben való hirdetésre, nem számolva azzal, hogy hiába fizet a hirdetésért, az nem biztos, hogy jókor találja el a fogyasztót. Egy hirdetés akkor a leghatékonyabb, ha a megfelelő fogyasztót a megfelelő időben, azaz a vásárlási folyamatának információgyűjtési és döntéshozási szakaszában találja meg. Az online értékesítés valóban nagymértékben növekszik, FMCG-területen azonban az offline tér a domináns értékesítés szempontjából. A fogyasztók nagyobb része továbbra is a boltok polcai előtt szembesül a vásárlási döntés meghozatalának problémájával. Grocery területen az in-store döntések 76%-át, míg a Mass Merchant esetében 82%-át hozzák meg a boltok polcai előtt.*
Egy online hirdetés észlelése és a vásárlási döntés meghozatala között rengeteg direkt és indirekt módon befolyásoló információ/tényező, illetve nagymértékű reklámzaj érheti a fogyasztót, ami után a fogyasztó fejben szelektálni fogja ezeket az információkat. Egy in-store kampány esetében a fogyasztó már az értékesítési csatornában van jelen, így adott a lehetőség, hogy közvetlenül a vásárlási döntés meghozatalakor fejtse ki hatását, és ráerősítsen más csatornákon futtatott hirdetésekre.
Az in-store megjelenések esetében is kiemelten fontos a kampánycélok definiálása és az időzítés, a promóciós mechanizmus, az eszközök és a kiválasztott áruházak a célokhoz való illesztése a hatékonyság növelése érdekében. A dunnhumby média célja a tervezési folyamat támogatása a vásárlási szokások elemzésével, támaszkodva arra az adatbázisra és az ebből eredő tudásra, mely az elmúlt évben a Tesco közép-európai áruházaiban kivételezett és elemzett több mint 1600 kampány, valamint a külföldi piacok tapasztalatain alapul. Az elemzések során a Tesco Clubcard adatokat, valamint a kontrolláruházak teljesítményét vizsgálva törekszünk arra, hogy minél teljesebb képet nyerjünk a kivitelezett aktivitások sikerességéről. Ezzel a tudással járulunk hozzá, hogy ügyfeleink költségkerete a lehető legoptimálisabban kerüljön felhasználásra, a lehető legjobban szolgálva a kampány tervezési fázisában megfogalmazott üzleti célokat, mint például a maximális vizibilitás elérése, egy új termék megismertetése a vásárlókkal vagy a forgalom növelése.
*reklámköltés-előrejelzés, 2017. június, Zenith. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Új, AXE Fine Fragrance kollekció: az illat, amit nem tudsz kiverni a fejedből!
2025-ben egy merész termékbevezetéssel, és egy nagyívű kampánnyal rukkolt elő…
Tovább olvasom >Nők étterme
Különleges kampánnyal hívja fel a figyelmet a női vállalkozók szerepére…
Tovább olvasom >A fenntartható jövőért kampányol a SPAR Szlovéniában
„Ami körbejár, az összeköt” címmel indított új kampányt a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Coop: 30 év után is irányt mutat
Változékony, gyakran nehezen tervezhető gazdasági környezetben kellett helytállniuk 2024-ben is…
Tovább olvasom >Nyíregyházán nyílt meg a Kerekes Kft.-hez tartozó első Príma-üzlet
Ahogyan arról korábban hírt adtunk, 2025. január 1-től a Kerekes Kft. és a hozzá…
Tovább olvasom >