Adatalapú kampánytervezés a maximális hatékonyság eléréséhez
Az elmúlt évek technológiai fejlődésének köszönhetően átalakultak a korábbi médiafogyasztási szokások, ami ezzel egyidejűleg átformálta a teljes reklámpiacot is. A fogyasztók információkeresési és vásárlási szokásai megváltoztak, és a hirdetőknek lépést kell tartaniuk ezzel a változással, viszont ez sokszor csak a költségek egyoldalú átcsoportosításához vezet.
A hirdetők egy része teljesen áttér az online térben való hirdetésre, nem számolva azzal, hogy hiába fizet a hirdetésért, az nem biztos, hogy jókor találja el a fogyasztót. Egy hirdetés akkor a leghatékonyabb, ha a megfelelő fogyasztót a megfelelő időben, azaz a vásárlási folyamatának információgyűjtési és döntéshozási szakaszában találja meg. Az online értékesítés valóban nagymértékben növekszik, FMCG-területen azonban az offline tér a domináns értékesítés szempontjából. A fogyasztók nagyobb része továbbra is a boltok polcai előtt szembesül a vásárlási döntés meghozatalának problémájával. Grocery területen az in-store döntések 76%-át, míg a Mass Merchant esetében 82%-át hozzák meg a boltok polcai előtt.*
Egy online hirdetés észlelése és a vásárlási döntés meghozatala között rengeteg direkt és indirekt módon befolyásoló információ/tényező, illetve nagymértékű reklámzaj érheti a fogyasztót, ami után a fogyasztó fejben szelektálni fogja ezeket az információkat. Egy in-store kampány esetében a fogyasztó már az értékesítési csatornában van jelen, így adott a lehetőség, hogy közvetlenül a vásárlási döntés meghozatalakor fejtse ki hatását, és ráerősítsen más csatornákon futtatott hirdetésekre.
Az in-store megjelenések esetében is kiemelten fontos a kampánycélok definiálása és az időzítés, a promóciós mechanizmus, az eszközök és a kiválasztott áruházak a célokhoz való illesztése a hatékonyság növelése érdekében. A dunnhumby média célja a tervezési folyamat támogatása a vásárlási szokások elemzésével, támaszkodva arra az adatbázisra és az ebből eredő tudásra, mely az elmúlt évben a Tesco közép-európai áruházaiban kivételezett és elemzett több mint 1600 kampány, valamint a külföldi piacok tapasztalatain alapul. Az elemzések során a Tesco Clubcard adatokat, valamint a kontrolláruházak teljesítményét vizsgálva törekszünk arra, hogy minél teljesebb képet nyerjünk a kivitelezett aktivitások sikerességéről. Ezzel a tudással járulunk hozzá, hogy ügyfeleink költségkerete a lehető legoptimálisabban kerüljön felhasználásra, a lehető legjobban szolgálva a kampány tervezési fázisában megfogalmazott üzleti célokat, mint például a maximális vizibilitás elérése, egy új termék megismertetése a vásárlókkal vagy a forgalom növelése.
*reklámköltés-előrejelzés, 2017. június, Zenith. (x)
Kapcsolódó cikkeink
“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >Új kommunikációs kampányt indít a dm – A dm bátorít, hogy #egészenén legyek
Az #egészenén címmel a dm tizenkét országban indít egy új…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >