Adatalapú kampánytervezés a maximális hatékonyság eléréséhez
Az elmúlt évek technológiai fejlődésének köszönhetően átalakultak a korábbi médiafogyasztási szokások, ami ezzel egyidejűleg átformálta a teljes reklámpiacot is. A fogyasztók információkeresési és vásárlási szokásai megváltoztak, és a hirdetőknek lépést kell tartaniuk ezzel a változással, viszont ez sokszor csak a költségek egyoldalú átcsoportosításához vezet.
A hirdetők egy része teljesen áttér az online térben való hirdetésre, nem számolva azzal, hogy hiába fizet a hirdetésért, az nem biztos, hogy jókor találja el a fogyasztót. Egy hirdetés akkor a leghatékonyabb, ha a megfelelő fogyasztót a megfelelő időben, azaz a vásárlási folyamatának információgyűjtési és döntéshozási szakaszában találja meg. Az online értékesítés valóban nagymértékben növekszik, FMCG-területen azonban az offline tér a domináns értékesítés szempontjából. A fogyasztók nagyobb része továbbra is a boltok polcai előtt szembesül a vásárlási döntés meghozatalának problémájával. Grocery területen az in-store döntések 76%-át, míg a Mass Merchant esetében 82%-át hozzák meg a boltok polcai előtt.*
Egy online hirdetés észlelése és a vásárlási döntés meghozatala között rengeteg direkt és indirekt módon befolyásoló információ/tényező, illetve nagymértékű reklámzaj érheti a fogyasztót, ami után a fogyasztó fejben szelektálni fogja ezeket az információkat. Egy in-store kampány esetében a fogyasztó már az értékesítési csatornában van jelen, így adott a lehetőség, hogy közvetlenül a vásárlási döntés meghozatalakor fejtse ki hatását, és ráerősítsen más csatornákon futtatott hirdetésekre.
Az in-store megjelenések esetében is kiemelten fontos a kampánycélok definiálása és az időzítés, a promóciós mechanizmus, az eszközök és a kiválasztott áruházak a célokhoz való illesztése a hatékonyság növelése érdekében. A dunnhumby média célja a tervezési folyamat támogatása a vásárlási szokások elemzésével, támaszkodva arra az adatbázisra és az ebből eredő tudásra, mely az elmúlt évben a Tesco közép-európai áruházaiban kivételezett és elemzett több mint 1600 kampány, valamint a külföldi piacok tapasztalatain alapul. Az elemzések során a Tesco Clubcard adatokat, valamint a kontrolláruházak teljesítményét vizsgálva törekszünk arra, hogy minél teljesebb képet nyerjünk a kivitelezett aktivitások sikerességéről. Ezzel a tudással járulunk hozzá, hogy ügyfeleink költségkerete a lehető legoptimálisabban kerüljön felhasználásra, a lehető legjobban szolgálva a kampány tervezési fázisában megfogalmazott üzleti célokat, mint például a maximális vizibilitás elérése, egy új termék megismertetése a vásárlókkal vagy a forgalom növelése.
*reklámköltés-előrejelzés, 2017. június, Zenith. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >AI-generált kampányforradalom: az Unilever új szintre emeli a marketinget
Az Unilever látványos újítással reformálja meg marketingfolyamatait: mesterséges intelligencia segítségével…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve…
Tovább olvasom >„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >