Magazin: A borkedvelők nélkülözhetetlen kellékei

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 09. 25. 07:30

Az utóbbi években virágzik a gasztro- és borkultúra, országszerte egyre több a színvonalas étterem és borkóstoló hely. Mindezek hatására folyamatosan növekszik a fogyasztók elköteleződése, és a minőségi borfogyasztás szépen lassan beszivárog a mindennapi életünkbe.

Megfigyelhető, hogy egyre szélesebb közönség nyit a magas minőségű borok és az ezeknek megfelelő borfogyasztási kellékek felé. Ezt a tendenciát megerősítik a Vino Domus Kft. tapasztalatai is, akik cégüket 14 éve egy akkor világújdonságnak számító boradagoló berendezés forgalmazásával indították útjára, és elsősorban szállodák, éttermek, borszaküzletek és borászatok számára értékesítettek. A vevői igényekhez szabva és a kínálati piac hatására évről évre folyamatosan bővítették a választékot, és ma már többféle borkóstoltató gépet forgalmaznak. A Vino Domus emellett komplett bortároló helyiségek berendezésével, vendéglátóipari, nagykonyhai berendezésekkel, borhűtőkkel, professzionális dugóhúzókkal, borszellőztetőkkel és más boros kiegészítőkkel is foglalkozik, 11 márka kizárólagos képviseleteként.

– Az utóbbi évek egyik nagy változása, hogy az üzleti vásárlók mellett a laikus borkedvelők is ügyfeleink lettek. 2008 után mi is megéreztük a beruházási kedv csökkenését, de az elmúlt időszakban ismét megindult az érdeklődés. Azt látjuk, hogy a borkedvelők szeretnék otthon is megteremteni azokat a feltételeket, amelyekkel az éttermekben vagy a pincészeteknél találkoztak. Szeretnének egy jó dugóhúzót, egy borkiöntőt, borhűtőt, illetve ha van rá lehetőség, egy otthoni bortároló helyiséget kialakítani, vagy legalább egy kis polcnyi helyet szorítani a boraik számára – hangsúlyozza Égető Ildikó, a Vino Domus Kft. ügyvezetője.

Élményalapú vásárlás

Ahogy egyre több és sokfélébb minőségi bor jelent meg a piacon, megnövekedtek az igények a hasznos kiegészítő eszközök iránt is. Ezek közül a legtöbb kedvelt ajándéktárgy is, melyek tömeges eladása jellemzően a nevezetesebb ünnepek idejére tehető. Borkedvelő rokonnak, barátnak ismerősnek névnapra, születésnapra, vagy akár karácsonyra is széles kínálatból lehet választani. A PROGAST mint a SPIEGELAU-poharak és dekantáló kancsók importőre és nagykereskedelmi partnere az igényes borfogyasztói kör számára biztosít kiváló minőséget képviselő boroskelyheket és kiöntőket.

– A szőlő-, illetve borfajtához illő boroskehely, vagy éppen a megfelelő fogyasztási hőmérsékletet biztosító készülékek, eszközök adják a gerincét ennek a termékkörnek. Egy szép boroskehely „örökzöld” ajándék, a dekantáló – a „komolyabb” vörösborok miatt – már inkább szelektáló. Megtalálhatók a divathullámokhoz igazodó pl. prosecco, vagy a champagne-i fogyasztáshoz is illő kelyhek. Az elegancián túl azonban a használhatóságot és a praktikumot is szem előtt kell tartani. A WMF professional szortimentből is kínálunk partnereinknek borfogyasztási kellékeket, mint pl. lezáró dugót, vákuumpumpát, asztali borhűtőt vagy akár dugóhúzót – ismerteti Víg Bence, a PROGAST Kft. tulajdonos-ügyvezetője.


Víg Bence
tulajdonos-ügyvezető
PROGAST

– Egy palack bor mindig kiváló ajándékötlet, és a fogyasztók szeretik azt kiegészíteni egy tartósabb tárggyal, így a felsőbb árkategóriás termékek, például a használt hordódongából készített markolatú dugóhúzónk, igen kedveltek. Legnépszerűbb termékünk, darabszámot tekintve egy professzionális pincérdugóhúzó (a francia LIGNEW márka terméke), amely ár-érték arányban verhetetlen, akár színes markolattal, felirattal is rendelhető, a másik egy praktikus vákuumdugó és -pumpa (2 az 1-ben, Oenophile termék), amellyel akár egy hétig is megőrizhető a felbontott palackban a bor minősége – tájékoztat Égető Ildikó.

Funkció és design

A pincék, bortároló helyiségek berendezésénél a faállványok mellett ma már a fémből és a természetes kőből készített polcok is népszerűek. A megrendelők számára az előzetesen elkészített látványtervek és hangulati fényképek sokat segítenek a döntéshozatalban. A boradagoló berendezéseknél többféle szempontot vesznek figyelembe a vevők, a technológia újdonságától kezdve, az önkiszolgálás (borkártya) lehetőségén, a gép méretén, külalakján át egészen a hosszú távú megtérülésig. Ma már itt is széles a választék, az igényeknek legmegfelelőbb termék kiválasztásához a beruházásokat megelőző alapos döntéselőkészítésre, márka- és termék-összehasonlításokra, kalkulációkra van szükség. A funkció mellett a design és a színek is hangsúlyosak lettek, és az utóbbi két évben igen megerősödött a személyre szabott, egyedi termékek gyártása.

– Erre két lehetőség adódik, a hagyományosabb logózás és a legújabb nyomdai technológia vívmánya, a szublimációs eljárás, amely lehetővé teszi az ellenálló, szinte fényképminőségű dugóhúzó-markolatok legyártását, rövid határidővel, kis szériában is. Egy borászat arculatának már nemcsak a logó, borcímke, szórólap lehet hordozója, hanem egy trendi dugóhúzó is – mondja Égető Ildikó.

A boradagoló berendezések gyártói is nyitottak a magánszemély vásárlók felé, megjelentek a kisebb gépek, amelyekben kétféle bort lehet megfelelő hőmérsékleten, akár 3 hétig is védőgáz segítségével tárolni és poharanként értékesíteni. Ezek a modellek éttermek és szállodák számára is keresettek. A gépeknél igen fontossá vált az energiahatékonyság és a hosszabb garanciaidő.

A szenvedély ládikája

– Külföldi gyártópartnereink tapasztalatai alapján elsősorban éttermeknél, szállodáknál figyelhető meg, hogy látványosságként a vendégtérben helyezik el a boraikat üvegfelületű, hűtött borvitrinekben akár fal mellé, akár szigetként, ami néhány helyen már látható Magyarországon is – tudjuk meg a Vino Domus szakértőjétől.

A borhűtők kategóriájában a legnépszerűbbek a többzónás bortemperáló készülékek, melyek ideális megoldást nyújtanak azon borfogyasztók számára, akik élvezettel fogyasztják a különböző típusú borokat, fehérbortól a vörösborokig. Általában elmondható, hogy a vörösborokat magasabb hőmérsékleten szokás fogyasztani, mint a fehéreket, míg a habzóborok és pezsgők aromája és ízvilága behűtve érvényesül igazán. E készülékekben az egyes zónák hőmérséklete külön szabályozható, így biztosak lehetünk benne, hogy az általunk fogyasztani kívánt típus tárolása és fogyasztása a megfelelő hőmérsékleten történik.

– A bor ízét, és ezáltal élvezhetőségét is nagyban befolyásolja, hogy milyen hőmérsékleten szolgálják fel, hogy a hőmérséklet, a páratartalom és a beszűrődő fény ne befolyásolja hátrányosan a bor minőségét. Cégünk a Liebherr hűtőkészülékeinek importőreként és hivatalos forgalmazójaként a márka borhűtőinek értékesítésével is foglalkozik. Erre a szegmensre vonatkozóan az előző év hasonló időszakához képest az értékesítési számok jelentős növekedést mutatnak mind értékben, mind mennyiségben, az utolsó negyedévben pedig további erősödésre számítunk – tudjuk meg Győrfi Gábortól, a Kávé & Hűtő Profi Kft. Trade marketing managerétől.

A Liebherr szortimentjében mindenki megtalálhatja a számára megfelelő borhűtő készüléket. A beépíthető szegmensben a kisebb, pult alá építhető modellek a legnépszerűbbek, melyek ideálisak akár kisebb konyhákba is, ugyanakkor 2 hőmérsékleti zónájuknak köszönhetően megfelelő lehet fehér-, illetve vörösborok egyidejű tárolására is 34 palackig. Szabadon álló kategóriában az osztott hőmérsékletű Vinothek bortároló szekrények a leginkább kedveltek.

– A hőmérséklet szabályozható, attól függően, hogy hamarosan fogyasztásra kerül-e a bor, vagy inkább hosszú távú tárolásra szánjuk. Cél, hogy ezeket a körülményeket biztosítsuk mindamellett, hogy a 21. század egyik nagy kihívásának, az energiatakarékosságnak is megfeleljünk készülékeinkkel. A Liebherr ebben is élenjár a piacon, egyedülálló módon, jelenleg egy modell kivételével az összes borhűtő készülékünk A vagy A+ energiaosztályú – hangsúlyozza Győrfi Gábor.

A Vino Domus számára a legfontosabb kommunikációs csatornát a közvetlen, személyes kapcsolat jelenti. Időről időre igyekszenek megmutatni ügyfeleik számára az új termékeket, akciókat. Rendszeresen részt vesznek szakmai kiállításokon, boros rendezvényeken is, ahol be tudják mutatni a teljes kollekciót, és azonnali visszajelzést kapnak. Emellett a webes jelenlét és az online kommunikáció is hangsúlyos.

– A Spiegelau-poharak és a WMF-termékek is jó minőségüknek, praktikumuknak és a rendszeresen megújuló szortimentnek köszönhetően erős márkaimage-dzsel rendelkeznek. Elsősorban szakmai eseményeken, rendezvényeken, és ezen túlmenően nyomtatott szakmai anyagokban is lehet találkozni velünk – mondja Víg Bence.

A Liebherr is rendszeresen kommunikál szakirányú újságokban, legyen szó akár műszaki termékekkel, lakásberendezéssel vagy kimondottan borral foglalkozó sajtóról. Jelen vannak a műszaki áruházláncok kínálatában is, és részt vesznek kiállításokon is, hogy eljussanak, azon borértőkhöz és -kedvelőkhöz, akik valóban a magas minőséget keresik.

Sz. A.

Kapcsolódó cikkeink