A zsugorinfláció egyre több terméket érint
2025 januárjában is folytatódott a zsugorinfláció, több élelmiszer és piperecikk kisebb kiszerelésben kapható a boltokban – írja a Portfolio.
A lap emlékeztet arra, hogy a változás minden olyan előrecsomagolt terméket érint, amelyet 2020. január 1., illetve 2023. július 1. között forgalmaztak és amellyel a vásárlók találkozhatnak az egymilliárd forint árbevételt meghaladó üzletekben. A kormány azt is kötelezővé tette, hogy a zsugorodásról a boltokban is tájékoztassák a vásárlókat. Ez alól csak egy kibúvó van, ha a kisebb kiszerelés mellett a korábbit is forgalmazza az üzlet legalább 6 hónapig.
Ezek a termékek érintettek:
- Milka csokoládék: Több változat 100 g-ról 90 g-ra csökkent.
- ALDI sajt: Milsani Tilsiter sajt 400 g helyett 350 g lett.
- TRESemmé hővédő spray: 300 ml helyett 270 ml.
- Gillette Venus borotvabetétek: 4 darab helyett 3 darab.
- PENNY chili con carne: 800 g helyett 400 g.
- PENNY tortilla chips: 300 g helyett 150 g.
A PENNY szerint a nagyobb kiszereléseket már kivezették, az új termékek február-márciusban érkeznek a boltokba.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar vásárlók kedvence: évente közel hárommillió sajt fogy a Kifli.hu-nál
A Kifli.hu vásárlóinak 72 százaléka időnként, 50 százaléka viszont rendszeresen…
Tovább olvasom >NAV: csaknem kéttonnányi lejárt szavatosságú sajtot találtak a pénzügyőrök egy kisteherautóban
Csaknem kéttonnányi ismeretlen eredetű, lejárt szavatosságú sajtot találtak a pénzügyőrök…
Tovább olvasom >További cikkeink
Februárban emelkedett a FAO élelmiszerár indexe
A cukor, tejtermékek és a növényi olajok drágulásától fűtve nőtt…
Tovább olvasom >A fejlesztéseknek köszönhetően nőtt a hajtatott zöldségtermesztés versenyképessége
Az elmúlt években sem tört meg a hazai hajtatott zöldségtermesztés…
Tovább olvasom >A mentes termékek piacán indítana felmérést a NAK munkacsoportja
Komplex felmérést indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a mentes termékek…
Tovább olvasom >