A zöldség-gyümölcs fogyasztási uniós rangsor középmezőnyének végén vagyunk
A Freshfel Europe friss adatai szerint Magyarországon csökkent a legnagyobb mértékben a zöldség-gyümölcs fogyasztás 2022-ben.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A Freshfel Europe 2022-es Consumption Monitora komoly visszaesést jelez az Európai Unióban fogyasztott zöldség és gyümölcs mennyiségének tekintetében. Az orosz–ukrán konfliktus kirobbanásakor, már az őszi hónapok végén jellemző volt egész Európára az infláció és az energiaárak emelkedése. Ennek fényében talán nem meglepő, hogy az EU polgárai körében a napi zöldség-gyümölcs bevitel átlagosan 5,12%-kal csökkent.
Magyarország a napi, fejenkénti zöldség-gyümölcs fogyasztás tekintetében az uniós rangsor középmezőnyének alján áll: 2022-ben csaknem 10%-kal esett vissza a fogyasztás. Ez igen jelentős csökkenés, ami csak a korábban az élvonalba tartozó Portugáliában (–20%) és Romániában (–20%), az évek óta csökkenést mutató Spanyolországban (–13%) és Dániában (–10%) volt magasabb. Nálunk ugyan kisebb mértékben, de több európai országban számottevően csökkent a napi beviteli érték: Németország (–7,21%), Csehország (–7,11%), Szlovákia (–5,4%), de Franciaország (–4,71%) sem úszta meg az évet visszaesés nélkül.
A mostoha gazdasági környezet ellenére 2022 növekedést hozott Olaszországban (+4,9%), Litvániában (+6,07%), Ausztriában (+2,93%) és Szlovéniában (+7,73%).
Az EU-ban a friss zöldségek és gyümölcsök napi fogyasztásának jelenlegi 350 g/fő/napos szintje tovább távolodott a WHO ajánlásában szereplő 400 g-os értéktől.
//
Kapcsolódó cikkeink
Kivonja a piacról a Nestlé a vegán KitKat-et
A Nestlé négy év után megszünteti a vegán KitKat forgalmazását…
Tovább olvasom >ProVeg: a német Lidl kínálja a legkedvezőbb áron a vegán termékeket
A Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, húspogácsát, halrudakat, friss sajtot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >