A zöldség-gyümölcs fogyasztási uniós rangsor középmezőnyének végén vagyunk
A Freshfel Europe friss adatai szerint Magyarországon csökkent a legnagyobb mértékben a zöldség-gyümölcs fogyasztás 2022-ben.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A Freshfel Europe 2022-es Consumption Monitora komoly visszaesést jelez az Európai Unióban fogyasztott zöldség és gyümölcs mennyiségének tekintetében. Az orosz–ukrán konfliktus kirobbanásakor, már az őszi hónapok végén jellemző volt egész Európára az infláció és az energiaárak emelkedése. Ennek fényében talán nem meglepő, hogy az EU polgárai körében a napi zöldség-gyümölcs bevitel átlagosan 5,12%-kal csökkent.
Magyarország a napi, fejenkénti zöldség-gyümölcs fogyasztás tekintetében az uniós rangsor középmezőnyének alján áll: 2022-ben csaknem 10%-kal esett vissza a fogyasztás. Ez igen jelentős csökkenés, ami csak a korábban az élvonalba tartozó Portugáliában (–20%) és Romániában (–20%), az évek óta csökkenést mutató Spanyolországban (–13%) és Dániában (–10%) volt magasabb. Nálunk ugyan kisebb mértékben, de több európai országban számottevően csökkent a napi beviteli érték: Németország (–7,21%), Csehország (–7,11%), Szlovákia (–5,4%), de Franciaország (–4,71%) sem úszta meg az évet visszaesés nélkül.
A mostoha gazdasági környezet ellenére 2022 növekedést hozott Olaszországban (+4,9%), Litvániában (+6,07%), Ausztriában (+2,93%) és Szlovéniában (+7,73%).
Az EU-ban a friss zöldségek és gyümölcsök napi fogyasztásának jelenlegi 350 g/fő/napos szintje tovább távolodott a WHO ajánlásában szereplő 400 g-os értéktől.

2022-ben csaknem 10%-kal esett vissza a zöldség-gyümölcsfogyasztásunk
//
Kapcsolódó cikkeink
Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától
Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval…
Tovább olvasom >A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >