A Z-generáció és az alkohol
A Premium Gin Hungary cég folyamatosan figyeli a nemzetközi italfogyasztási trendek alakulását, a tavalyi év végétől pedig tudatosan keresi és kutatja a Z-generáció alkoholfogyasztási szokásait. Az alkoholkereskedelemből származó GDP világszerte kiemelkedő számokat generál évről évre, a fogyasztói magatartások legújabb változásai mégis arra utalnak, hogy a piac stabilitása megingott.

20%-kal kevesebb alkoholt fogyasztanak
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Az első jelek 2018-ban érkeztek egy kutatásból, amely szerint Z-generáció fejenként 20%-kal kevesebb alkoholt fogyaszt, mint az Y-generáció tagjai tették húszas éveik elejéig. Emellett 64%-uk hozzátette, hogy felnőtt korukban is kevesebbet fog inni, mint az idősebb korosztályok. A Z-generációs fogyasztók alulreprezentáltak a sör és a bor fogyasztásában. Egy amerikai kutatás szerint a 65. év alatti generációknál 30%-kal csökkent a borfogyasztás. A hagyományos sörök piaca is meredek csökkenést mutat, amit a gyártók gyümölcsös és alkoholmentes változatokkal próbálnak korrigálni. //
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia és vallás – támogat vagy távolít?
A mesterséges intelligencia térhódítása alól a vallással való találkozás, a…
Tovább olvasom >Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >Zsugorodó pénztárcák, növekvő kihívások – Fogyasztáscsökkenés a Z generációnál
Miközben az idősebb korosztályok vásárlásai továbbra is enyhe emelkedést mutatnak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet
Folytatódott Dani García gasztronómiai kalandozása Magyarországon. A Bibo Budapest étlapjára…
Tovább olvasom >14 év alattiak kizárva: új szabályok a budapesti gyógyfürdőkben
Újabb korlátozás lép életbe a fővárosi fürdőkben: a Rudas és…
Tovább olvasom >Így mulat egy kínai úr! – A nap videója
Ha létezik a tenger gyümölcseinek szánt paradicsom, akkor ezek az…
Tovább olvasom >