A Z-generáció és az alkohol
A Premium Gin Hungary cég folyamatosan figyeli a nemzetközi italfogyasztási trendek alakulását, a tavalyi év végétől pedig tudatosan keresi és kutatja a Z-generáció alkoholfogyasztási szokásait. Az alkoholkereskedelemből származó GDP világszerte kiemelkedő számokat generál évről évre, a fogyasztói magatartások legújabb változásai mégis arra utalnak, hogy a piac stabilitása megingott.

20%-kal kevesebb alkoholt fogyasztanak
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Az első jelek 2018-ban érkeztek egy kutatásból, amely szerint Z-generáció fejenként 20%-kal kevesebb alkoholt fogyaszt, mint az Y-generáció tagjai tették húszas éveik elejéig. Emellett 64%-uk hozzátette, hogy felnőtt korukban is kevesebbet fog inni, mint az idősebb korosztályok. A Z-generációs fogyasztók alulreprezentáltak a sör és a bor fogyasztásában. Egy amerikai kutatás szerint a 65. év alatti generációknál 30%-kal csökkent a borfogyasztás. A hagyományos sörök piaca is meredek csökkenést mutat, amit a gyártók gyümölcsös és alkoholmentes változatokkal próbálnak korrigálni. //
Kapcsolódó cikkeink
A jövőt formáló női vezetők – egyre meghatározóbbak az üzleti világban
A nők szerepe a gazdaságban évről évre erősödik, és ezt…
Tovább olvasom >Megjelent Magyarország legátfogóbb Z generációs kutatása
A Diverzum, a Quantum Digitális Diákszövetkezet, Steigervald Krisztián (SteiGen) és…
Tovább olvasom >Zöldülő gasztromarketing és Z-gen
A Magyar Marketing Szövetség HoReCa & Event és Zöld Tagozat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szallas.hu: a hétvégén a nemzeti ünnep eseményei mellett Eger, Budapest és Gyula a legkeresettebb úti cél
A március 15-ei nemzeti ünnep eseményei mellett népszerű program lesz…
Tovább olvasom >Száraz whiskyhűtés – A nap videója
Látványos whiskys pohárkészlet: fagyasztóban is hűthető, megmunkált alumínium alátéten kézzel…
Tovább olvasom >Soha nem tudod meg, miért zárják be a kínai éttermeket – A nap képe
A bezárt étterem feliratának fotóját a Facebookon találtuk, a képet…
Tovább olvasom >