A webáruházak többsége növelte forgalmát tavaly
A magyarországi webáruházak 76 százaléka növelte forgalmát 2014-ben, és csak 6 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről – derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből.
A webáruházak készítésével foglalkozó kft. évente elkészülő felmérésében idén 790 webáruház vett részt.
A kutatást összegző, keddi közlemény szerint egy vásárlás alkalmával átlagosan 20 ezer forintot költ el egy vásárló, és ez az érték 2 ezer forinttal alacsonyabb az egy évvel korábbi felmérésben szerplő értéknél. Száz látogatóból átlagosan 1,35 vásárol a webáruházakban.
Az idei felmérés alapján az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a barkácsgépek és szerszámok, az autó- és motoralkatrészek, a szórakoztató elektronika, a könyvek illetve a háztartási és vegyiáruk állnak.
A legelterjedtebb fizetési mód Magyarországon továbbra is az utánvét, a webáruházak 90 százalékánál lehet így fizetni, de már több mint egyharmaduk bankkártyás fizetést is biztosít. A mobil-fizetési megoldás csupán az internetes áruházak 2 százalékánál lehetséges.
A szállítási módok közül a házhozszállítás az áruházak 91 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 75 százalékuknál vehető igénybe. Egyre népszerűbbek a Posta Pont és a Pick Pack Pont átvevőhelyek is, ez a lehetőség a webáruházak 28 százalékánál választható. A tavaly megjelenő csomagautomaták pedig már minden 10. webáruháznál elérhetőek.
A kutatás szerint egyre többen (69 százalék) rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal.
A webáruházak 89 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít, és háromnegyedüknél mindössze egy ember foglalkozik a webáruház-specifikus tennivalókkal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >A fiatalabb fogyasztók a fenntartható csomagolást választják egy tanulmány szerint
Az ALPLA új tanulmánya szerint a 18-34 év közötti fogyasztók…
Tovább olvasom >Élelmiszervásárláskor a baby boomerekhez hasonlóan viselkednek a Z-generációs brit fogyasztók
A Z-generációs fogyasztók mintegy 59%-a élelmiszervásárláskor az in-store vásárlást részesíti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >