A webáruházak többsége jól felkészült
A webáruházak többsége jól felkészült a vásárlásokra, a rendelések leadása egyszerű, a fizetés biztonságos és a szállítás is jól nyomon követhető, ugyanakkor a 14 napos elállási jogot tekintve sok áruház nem vásárlóbarát a globalplaza.hu vásárlókat segítő portál összegzése szerint.
A portál az MTI-hez eljuttatott közleményében ismertette azt is: a vásárlók tájékoztatása sokszor nem részletes a honlapokon, a kiszállított csomaghoz mellékelt dokumentumok a legtöbb esetben hiányosak, és olyan is előfordult, hogy maga a webáruház sem volt tisztában azzal, mi a teendő elállás esetén.
A portál jelezte, új szolgáltatással jelentkeznek, próbavásárlások során tesztelik és három fő témakör szerint értékelik az ország webáruházait, a tapasztaltakat pedig közzéteszik honlapjukon.
A globalplaza.hu csapata maga választja ki a tesztelésre szánt áruházakat, a legkisebb online boltoktól egészen az óriás webshopokig, majd a rendeléstől a kiszállításon át a visszaküldési folyamatig, azaz az elállási jog gyakorlásáig több mint 70 megegyező szempont alapján értékeli őket. A tesztek különlegessége, hogy a termékeket minden esetben visszaküldik, élnek a törvény adta elállási jogukkal, mert a termék visszavétele során mutatkozhat meg a problémakezelés minősége – közölték.
A globalplaza.hu célja nem a kritizálás, a vásárlókat hasznos információkkal kívánják ellátni, ugyanakkor igyekeznek segítséget nyújtani a kereskedőknek is, hogy mire érdemes jobban odafigyelniük – hangsúlyozta közleményében a portál.
A globalplaza.hu tervei szerint a következő évben legalább 100 webáruház szolgáltatásait fogják ellenőrizni. Első körben az ország csaknem 20 legnépszerűbb webáruházát vizsgálták meg, ezek a tesztek már olvashatóak is az oldalukon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2022-ben 150-szer kaptak ügyészi figyelmeztetést a webáruházak
A perelhárító felhívásokat 95 százalékot meghaladó hányada webáruházat működtető vállalkozással…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >