A Walmart is beszáll a használtcikk kereskedelembe
Az amerikai kereskedőóriás május 27-től együttműködik a ThredUp amerikai használtáru webáruházzal. Szerdától 750 000 női- és gyermekruházati cikket, kiegészítőt, cipőt és táskát kínálnak online választékukban. A reklamáció a Walmartokban személyesen is intézhető.
A fenntarthatóság kapcsán sokat emlegetett slow-fashion (lassú divat) mozgalomban reneszánszukat élik a használtcikk kereskedések. Társadalmi státusztól függetlenül örömet okoz egy-egy alighasznált ritkaságot kiturkálni, fillérekért márkás darabokat megszerezni. Igazi csajos program, egyedül vagy barátnőkkel kincset keresni aztán a közösségi médiában megosztani az élményt. Van, aki nem szórakozásból, hanem anyagi kényszerből választja ezt a bevásárlási módot. Hazánkban a garázsokban, pincékben üzemeltetett kis bálás ruhaboltok mellett vannak nagyobb méretű, szépen rendezett üzletek is, láncba szervezett formában pedig a Háda foglalkozik nagy sikerrel a használt ruházattal. Az online adok-veszek oldalak is nagyon sikeresek. A GKI Digital kutatása szerint 2019-ben a legismertebb webáruház a Jófogás volt Magyarországon.
A világ legnagyobb e-turkálója
A ThredUp a világ legnagyobb online használtcikk kereskedője. Új és újszerű, jó állapotú ruhát, cipőt, kiegészítőket kínál másodkézből. Kategóriák, ársávok és márkák szerint is lehet válogatni és náluk is vannak promóciók, így akár az eredeti, új ár 10%-káért is meg lehet szerezni a vágyott darabot. Ajándékkártyát is kínálnak és online játékra is invitálják vásárlóikat. Naponta 15000 új darabot tesznek fel a honlapjukra, előválogatva, rendszerezve.
Hat saját egységet működtetnek az USA-ban, de cikkeiket más kereskedőkön – Macy’s, J.C. Penny, Madewell, Gap Inc. – keresztül is forgalmazzák, ami kölcsönösen előnyös, hiszen forgalmat növelhet és új vásárlókat hozhat mindkét félnek. A másodkézből való vásárlást nem tartják „cikinek”, egy piackutatás szerint az amerikai fogyasztók 70%-a nyilatkozta, hogy már vett vagy tervez vásárolni használt cikket.
Legnagyobbak együttműködése
A Walmart az USA első számú, piacvezető kiskereskedője. Az első negyedévben az e-kereskedelem a walmart.com honlapon 74%-kal növekedett.
A ThredUp választékot a Walmart vásárlók még csak online tekinthetik meg és vásárolhatnak, de ezekre a cikkekre is vonatkozik a lánc 35 dollár feletti vásárlás esetén biztosított ingyenes kiszállítása. Az ingyenes visszaküldés történhet a Walmartokban személyesen vagy postán a ThredUpnak címezve.
A kínált lábbelik és ruházat új vagy újszerű állapotban vannak, a kiegészítők és táskák pedig gyengéden vagy alig használtak – írja blogjában Denise Incandela, a Walmart US e-commerce divat vezetője.
Azt is kutatták, hogy a koronavírus hatására gyanakodóbbá vállnak-e a fogyasztók a használt cikkekkel szemben. Azt találták, hogy nem. A használt cikkek adás-vétele iránti online érdeklődés töretlen és növekszik, hamarosan eléri azt a szintet, hogy a nagy márkák is piaci tényezőként számoljanak ezzel az új típusú kereskedelemmel.
Kapcsolódó cikkeink
Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a…
Tovább olvasom >Saját vegán napvédő krémcsaládot dobott piacra Naomi Osaka
Látva, hogy a napvédelemmel kapcsolatos kutatások és diskurzusok középpontjába csak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >