A visszaváltható műanyag poharakért a valóságban ritkán jár pénz
Egyre több szórakozóhely, illetve fesztivál vezeti be a visszaváltható műanyag poharakat. Ezek előnye, hogy nem kell összeszedni őket, mert a vendégek visszaviszik – tehát csökkennek a vendéglátósok költségei. Ráadásul az üvegpoharakkal szemben ezek nem törnek el olyan könnyen. Csakhogy ezekért a poharakért csak elvétve jár vissza pénz…

Ritkán váltódik vissza
Az alapvetően hasznos megoldást azonban sikerült olyan dologgá alakítani, amit sokan élnek meg lehúzásként: a nem visszaváltható visszaváltós pohár bevonult a hiénataxisok, a túlárazott ATM-ek és a turistákat megkopasztó belvárosi éttermek mellé a turistacsapdák közé – azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy ezt még a hazai terepen otthonosan mozgók sem tudják kikerülni, hacsak nem kerülnek el messziről jó pár helyet, vagy egyáltalán nem isznak, ami nem életszerű, főleg nyáron.
A visszaváltható poharakkal itthon is több cég foglalkozik, de leginkább a Cup Revolution repohárnak mondott megoldása terjedt el. A vállalkozás azt ajánlja partnereinek, hogy 400 forintért adjanak egy poharat – ezt azonban nem betétdíjként fizetik meg a vendégek, hanem meg kell venni a poharat. Ha visszaviszi valaki, akkor egy tokent kap érte, amit a rendszerben résztvevő szórakozóhelyeken lehet beváltani, de a pénzt sosem adják vissza.
A nagydarab műanyag tokeneket nehézkes hordozni, sok el is kallódik. Mivel alig néhány tucat helyen elérhető a rendszer, nem is lehet túl sűrűn használni. Sokan panaszkodtak arra is, hogy vendéglátóhelyeken arra hivatkozva nem kaptak tokent, hogy éppen elfogyott, de a pénzt sem adták vissza.
Fogyasztóvédelmi oldalról nézve több szempontból is problémás a rendszer. Amikor sorban áll valaki egy társasággal, gyerekekkel, és hosszas várakozás után közlik vele, hogy csakis Cup Revolution pohárba értékesítenek italt számára, akkor már kiszolgáltatott helyzetben van. Különösen igaz ez például egy koncerthelyszínen: a Budapest Parkban jelentős összegért megvett koncertbelépő után még a poharat is megvetetik – ráadásul ők már saját tokent találtak ki, amit sehol máshol nem lehet használni.
Kapcsolódó cikkeink
Női vállalkozók a főszerepben – kiemelt helyet ad a foodora a női étterem-tulajdonosoknak
Egyedi kampánnyal hívja fel a figyelmet a női vállalkozók fontosságára…
Tovább olvasom >Országos Étterem Hét: a cél a minőségi gasztronómia elérhetőbbé tétele
Az Országos Étterem Hét elsődleges célja, hogy kedvező áron mutassa…
Tovább olvasom >Kávékapszula-újrahasznosítási programot indított az olasz Esselunga
Új környezetvédelmi kezdeményezést indított Milánóban az Esselunga a használt kávékapszulák…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >