A visszaszámlálás megkezdődött

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 04. 27. 08:00

A nehéz gazdasági helyzet ellenére a SIAL nemzetközi kiállítás továbbra is mágnesként vonzza a résztvevőket. A kiállítói terület, a részt vevő országok és kiállítók száma, a különféle ágazatok képviselete és az új termékek – minden arra utal, hogy néhány hónappal a nyitás előtt a SIAL 2010 sikere töretlen!A kiállítási terület 80 százalékát már értékesítették a visszatérő hűséges kiállítóknak köszönhetően. Mellettük már 150 új kiállító is bejelentkezett a közelgő SIAL show-ra, és eddig 80 ország jelezte részvételét. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy idén a SIAL kiállítással helyben és időben megegyezően lesz látogatható az IN-FOOD kiállítás is.

Piaci lehetőségek

A francia piacon a gazdasági nehézségek ellenére 2,3 százalékkal növekedtek a hiper- és szupermarketek 2009-ben. Az energiaitalok közel 40 százalékkal, a gyümölcslevek 15 százalékkal bővítették piaci súlyukat, és váltak a válság időszakának nyerteseivé a franciáknál. De ez az időszak ott is némileg átformálta a vásárlói magatartást. Mindeközben a gyártók az innováció és a befektetés felé fordulnak, ami szerintük a legjobb fegyver a válság legyőzésére. Így a SIAL elsődleges célja, hogy platformot biztosít a cégek számára az innovációs stratégiájuk bemutatására, támogatására.

Paul Polman, az Unilever Franciaország igazgatója szerint a fogyasztói magatartás
és életstílus tartós megváltozása lehetőségeket teremt azok számára, akik tudják, hogyan ismerjék fel a változásokat, és hogyan alakítsák azokat versenyelőnnyé. Manapság sokkal nehezebb meggyőzni a fogyasztókat valamiről, de ha az ágazat kitart az innováció mellett, akkor az eredményesség növelhető. A 21. századi fogyasztó már nem vesz meg mindent és bármit. A mai válságos időkben nem csupán kiválasztja, hogy melyik márkát tegye a kosarába, de azt is tudni szeretné, „hogyan készült a termék, miként kerül elfogyasztásra, és mi történik vele azután”. – Többé már nem érhetjük be pusztán a tranzakció kereskedelmi spektusaival – ahogyan azt Arthur Sadoun, a Publicis France és a Publicis Conseil elnök-vezérigazgatója nyilatkozta. Egy nagy csapatban A SIAL sikeréhez nagyban hozzájárul az a kommunikációs terv, amely mind a 80 részt vevő országot megcélozza. A 2010-es rendezvény médiaterve 40 országot és 20 nyelvet foglal magában, és ezenfelül a kiállítás 200 szaklappal működik együtt, amelyek közül 30 SIAL d’Or partner is egyben. Közöttük az egyik a Trade magazin, amely hazánkból
az egyetlen partner. Ahogy a SIAL-nál már hagyomány az innovációk előtérbe helyezése, úgy a SIAL d’Orpartnerek is kétévente lehetőséget biztosítanak, hogy hazájukban 9 kategória 1-1 valódi innovációját kiemelve megmérettessenek egy nemzetközi versenyen. A 9 hazai forduló nyertese május elején már 270 termékkel találkozik szembe. A hazai zsűri sikeres, valódi innovációkat választott.

Kapcsolódó cikkeink