Százzal több dolgozót foglalkoztat március óta a Kőröstej
Létezik magyar “csoda” a pandémia idején. A világszerte, Jordániától Dubajon át Londonig ismert sajtexportőr Kőröstej nem elbocsát dolgozókat, ellenkezőleg: a COVID-19 ellenére március elseje óta közel száz új munkatárssal növelték állományukat – és még legalább harmincat keresnek.
A COVID-19 miatt naponta 14 millió liter tejet öntenek ki az Egyesült Államokban, de a koronavírus okozta járványhelyzetben itthon is tízezrek veszítették már el az állásukat – legnagyobb mértékben az alacsony végzettségűek, esetükben 9 ezerrel nőtt a munkanélküliek száma. A februárhoz képest márciusra 17 ezerrel lett több az álláskereső, miután az elbocsátások már szinte minden ágazatban megkezdődtek.
Kőröstej – igazi kuriózum!
Igazi kuriózumnak számít azonban a koronavírus járvány okozta gazdasági válsághelyzetben a Kőröstej – Magyarország egyik legnagyobb sajtexportőrénél szinte hihetetlen, de közel száz munkatárssal többen dolgoznak mióta kitört a világjárvány. Március 1. és április 25. között 93-mal nőtt az alkalmazotti létszám a cégcsoportnál. A termékeik iránti piaci keresletet, sajtjaik kedveltségét sem a pandémia miatti nemzetközi, sem az itthon március 11-én és később, március 27-én bejelentett korlátozó intézkedések sem vetették vissza. Ez olyannyira igaz, hogy a Kőröstej mind a 4 üzemében, Barcson (Somogy), Kacsótán (Baranya), Kőröstetétlenen (Pest megye) és Hajdúböszörményben (Hajdú-Bihar) is jelentősen nőtt az állományi létszám, elsősorban a fizika és a gyártási munkakörökben, a betanított munkások között, ami azért is örvendetes, mert most a munkaerőpiacon ez a legsebezhetőbb réteg. Alapanyag- és csomagolóanyag problémákkal szembesülnek ugyan a szállítási nehézségek miatt, de ezt alternatív megoldásokkal kezelni tudják.
Még legalább 30 tejipari szakembert, mérnököt várnak
Sőt, a Kőröstej további munkatársakat keres, ami azt jelenti, hogy még többen tudnak majd elhelyezkedni a cégcsoport üzemeiben. Az új technológiák bevezetésére, illetve a meglévők még hatékonyabb kihasználására élelmiszeripari, tejipari szakembereket, mérnököket is keresnek termelési, műszaki, minőségügyi, raktározási pozíciókra – ez összesen még további 30-40 munkatárs alkalmazását jelenti. Mivel a Kőröstej HR-esei a nagy leterheltség miatt nem tudnak a telefonos megkeresésekre reagálni, kizárólag emailben (hr@korostej.hu) érdemes náluk érdeklődni.
Világhírű sztársajtok, közel-keleti, dubaji sikerek
A Kőröstej cégcsoport Hajdú Kashkaval, krémfehér, parenyica és grillsajtjaival a hazai és a külföldi piacokon rendkívül népszerű, a Közel-Kelet szinte valamennyi országába exportál. Vevői között szaúdi, libanoni, jordániai, kuwaiti, jemeni és arab emírségbeli cégek egyaránt megtalálhatók. A Közel-Kelet egyik kedvence a Labneh néven forgalmazott joghurtsajt, melyet idehaza Gourmet krém néven árusítanak. https://markamonitor.hu/2020/02/23/magyar-sztarsajtok-a-vilag-korul-hodit-a-kashkaval-labneh-chilis-es-levendulas-grillsajt/ Az itthon is piacvezető sztársajtjaik, mint a parenyica és a grillsajt az Európai Unióban is közkedveltek és a londoni éttermekbe is szívesen rendelik a Hajdú grillsajtokat.
2013-ban és 2015-ben a Kőröstej holland, osztrák és ausztrál cégeket megelőzve megnyerte a jordániai hadsereg tenderét, ennek értelmében egy éven keresztül kizárólag a Kőröstej gyártott és szállított konzervsajtot Jordánia 100 ezer fős fegyveres erejének.
Az idén februárban 25. alkalommal megrendezett dubaji Gulfood kiállítást is eredményesen zárta a Kőröstej https://trademagazin.hu/hu/korostejs-successful-presence-gulfood/, a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari rendezvényén a több ezer Dubajba látogató megismerkedhetett a kedvelt Hajdú Kashkaval sajttal, valamint az újdonságnak számító fűszerezett grillsajtokkal is. A kiállítás ideje alatt összesen 300 kilogramm sajtot kóstolhattak meg az érdeklődők a Kőröstej kínálatából.
Kiváló kapcsolatok – export forintok
A Kőröstej jelentős piaci előnye, hogy közel 50 országba exportál, így a hirtelen megváltozó környezetben is lehetőségük van a kapacitásaik hatékony kihasználására. 2019 elején a hazai sajttermelők nagyjából havi 12-14 millió dollárért exportáltak külföldre. A legnagyobb magyar exportpiac Olaszország, de ezt rögtön a közel-keleti országok követik, a top 5 kereskedelmi partner között ott van Libanon, Szaúd-Arábia és Jordánia is: e három piac szívja fel a magyar export közel harmadát!
A nem teljesen magától értetődő trendet a G7 portál egy korábbi cikkében azzal magyarázta https://g7.hu/adat/20190508/nagyon-rakaptak-a-kozel-keleten-a-magyar-sajtra/, hogy az egyik legnagyobb hazai gyártó, a már 2017-ben 31 milliárdos forgalmat produkáló Kőröstej rendkívül jó kapcsolatokkal rendelkezik a térségben, ismert, hogy a Kőröstej cégcsoport tulajdonosa, Riad Naboulsi libanoni származású.
Most, amikor a pandémia okozta válsághelyzet miatt már a pénzügyminiszter is arról beszél https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-hungary-economy-ex-idUSKCN2262R0, hogy Magyarországon nagyobb lehet a recesszió mint gondolta, a magyar gazdaságnak minden értékesített exportforintra hatványozottan szüksége van, így különös jelentősége van annak, hogy a Kőröstej exportképessége nemhogy csökkent voltan a járvány idején, hanem az exportból és a létszámbővítésből származó adóforintokkal a magyar gazdaság jelentős hasznára vannak. Eközben az sem elhanyagolható, hogy naponta 300 ezer liter hazai tejet vásárolnak fel a magyar termelőktől feldolgozásra.
Kapcsolódó cikkeink
NAK: 19 magyar termék végzett az élen a világ legrangosabb sajtversenyén
A világ legrangosabb sajtversenyén, a Portugáliában megrendezett World Cheese Awards-on…
Tovább olvasom >A magyar sajtkultúra újabb diadala – Magyar sajtok hódítottak a World Cheese Awardson!
A magyar kézműves sajtok idén is kitűntek a világ egyik…
Tovább olvasom >Ezermilliárd forint értékben jelent meg agrár- és vidékfejlesztési pályázat
Október végéig 21 agrár- és vidékfejlesztési pályázati felhívást hirdetett meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >