A világ második legnagyobb sörgyártója Ázsiában és Afrikában pótolja az európai kiesést
A brit SABMiller, a világ második legnagyobb sörgyártója, a Bloomberg elemzői szerint vártnál több sört tudott eladni az első félévben, mivel az ázsiai és afrikai piaci részesedésük növekedése pótolta az európai és dél-amerikai kiesést.
A Bloomberg által megkérdezett elemzők 0,5 százalékos volumennövekedést vártak, a SABMiller azonban – a felvásárlások hatását nem számolva – 1 százalékkal tudta bővíteni a söreladásokat. Ázsiában 10, Afrikában 7 százalékkal nőtt az árbevétel, míg Európában 5 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 4 százalékkal visszaesett; Latin-Amerikában nem változott a söreladásból származó árbevétel.
A SABMiller elmondta, hogy az eredmény megfelelt várakozásaiknak, mivel az áremelések, az alapanyagok árcsökkenése, valamint a nekik kedvező árfolyamváltozások is közrejátszanak a kedvezőbb kép kialakulásában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >