Belép a pénzügyi szolgáltatások területére az okostelefongyártó óriás
A világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója, a kínai Xiaomi követi a versenytársait, és technológiai cégként a pénzügyi szolgáltatások területére lép: online pénzpiaci alapot hoz létre – írja a Financial Times nyomán a portfolio.hu. Itt azonban nem is állnak meg, hitelekkel és brókeri tevékenységgel is foglalkoznak majd.
Kínában az állami szabályozással alacsonyan tartott betéti kamatok mellett vonzó hozamú, likvid befektetési terméket jelentenek az online pénzpiaci alapok. Nem is véletlen, hogy az Alibaba, a Tencent technológiai cégeknek is van már ilyen alapja, most a hírek szerint a Xiaomi is beáll sorba.
Egy alkalmazáson keresztül lehet majd az E Fund Management eszközkezelő alapjába pénzt fektetni. A mobilgyártó azonban itt nem áll meg: az újonnan létrehozott pénzügyi üzletág indexkövető alapokkal, értékpapírok értékesítésével és fogyasztói hitelekkel foglalkozik majd.
A célunk egy olyan okostelefonos platform felépítése, amely segít a pénzügyi partnereinknek prémium ügyfelek megszerzésében, miközben a mi felhasználóinkat is segíti pénzhez és kölcsönhöz jutni – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Hong Feng, a Xiaomi társ-alapítója.
Hogy mennyire kapósak a kínai online pénzpiaci alapok, arról az Alibaba számai is árulkodnak: az Alibaba alapjában március végén 185 millió ügyfél 712 milliárd jüanos (kb. 115 milliárd dolláros) vagyona volt benne. Az online pénzpiaci alapok másik nagy előnye a banki betétekkel szemben, hogy a magas hozamot alacsony belépési korlát mellett lehet elérni. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új AI-alapú keresőmotort indít az Alibaba kis- és középvállalkozások számára
Az Alibaba International bemutatta Accio névre keresztelt, mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >