Belép a pénzügyi szolgáltatások területére az okostelefongyártó óriás
A világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója, a kínai Xiaomi követi a versenytársait, és technológiai cégként a pénzügyi szolgáltatások területére lép: online pénzpiaci alapot hoz létre – írja a Financial Times nyomán a portfolio.hu. Itt azonban nem is állnak meg, hitelekkel és brókeri tevékenységgel is foglalkoznak majd.
Kínában az állami szabályozással alacsonyan tartott betéti kamatok mellett vonzó hozamú, likvid befektetési terméket jelentenek az online pénzpiaci alapok. Nem is véletlen, hogy az Alibaba, a Tencent technológiai cégeknek is van már ilyen alapja, most a hírek szerint a Xiaomi is beáll sorba.
Egy alkalmazáson keresztül lehet majd az E Fund Management eszközkezelő alapjába pénzt fektetni. A mobilgyártó azonban itt nem áll meg: az újonnan létrehozott pénzügyi üzletág indexkövető alapokkal, értékpapírok értékesítésével és fogyasztói hitelekkel foglalkozik majd.
A célunk egy olyan okostelefonos platform felépítése, amely segít a pénzügyi partnereinknek prémium ügyfelek megszerzésében, miközben a mi felhasználóinkat is segíti pénzhez és kölcsönhöz jutni – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Hong Feng, a Xiaomi társ-alapítója.
Hogy mennyire kapósak a kínai online pénzpiaci alapok, arról az Alibaba számai is árulkodnak: az Alibaba alapjában március végén 185 millió ügyfél 712 milliárd jüanos (kb. 115 milliárd dolláros) vagyona volt benne. Az online pénzpiaci alapok másik nagy előnye a banki betétekkel szemben, hogy a magas hozamot alacsony belépési korlát mellett lehet elérni. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Euromonitor International: az Alibaba a legnagyobb és az indonéz GoTo a leggyorsabban fejlődő kiskereskedő az ázsiai-csendes-ceáni térségben
Kína zéró-Covid politikája az offline kiskereskedelmi forgalomban dollárban kifejezve 4%-os…
Tovább olvasom >GlobalData: 7,1%-kal nőtt a 25 legnagyobb kiskereskedő bevétele 2022-ben
Az elszabadult infláció, a munkaerőhiány és az ellátási láncban jelentkező…
Tovább olvasom >A magyarok több mint háromnegyede nyitott a használt termékeket online vásárlására
A magyarok 77 százaléka nyitott a használt termékek online vásárlására,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Neubauer Katalin: Bízunk abban, hogy most már visszatérhet a kiskereskedelem a régi, Covid előtti mederbe
2023 márciusa újabb jelentős fordulatot hozott a magyar kiskereskedelmi szektorban,…
Tovább olvasom >Továbbra is Magyarország vezető márkái között a SPAR
Rangos szakmai elismeréseket kapott a SPAR Magyarország. A SPAR, az…
Tovább olvasom >Másodszor indul tavaszi élelmiszergyűjtő kampány a Tescóban
A Tesco évek óta támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület tartósélelmiszer-gyűjtő…
Tovább olvasom >