A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 07. 02. 09:40

A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint a húsfogyasztók – derül ki a KPMG és az EHI Retail Institute friss kutatásából.

A vegánok hetente átlagosan 3,4-szer, a vegetáriánusok 3,1-szer látogatják meg az üzleteket, míg a mindent, így húst is fogyasztók és a flexitariánusok csupán 2,7, illetve 2,6 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy a vegetáriánusok 15%-kal, a vegánok pedig 25%-kal gyakrabban vásárolnak, mint a mindenevők.

A Lebensmittelpraxis által bemutatott tanulmány szerint a táplálkozási szokások szoros összefüggést mutatnak a vásárlási viselkedéssel. A bioboltok különösen jól teljesítenek a növényi étrendet követő vásárlók körében: míg az összes megkérdezett egyötöde (20%) és a mindenevő fogyasztók 17%-a vásárol gyakran vagy nagyon gyakran bioboltban, ez az arány a vegánoknál 48,4%, a vegetáriánusoknál 36,2%.

A felmérés 2 000 német fogyasztó válaszain alapul, és azt is kimutatta, hogy a férfiak körében gyakoribb (62,6%) a húsfogyasztás, míg a nők körében ez 52,3%, azaz ők hajlamosabbak a növényi alapú étrendre. A megkérdezettek mintegy negyede elsősorban, vagy teljes mértékben növényi étrendet követ – közülük 3,8% vegán, 8,5% pedig vegetáriánus.

A legnépszerűbb vásárlási helyszínek továbbra is a szupermarketek (80,6%) és diszkontok (79,2%) valamennyi étrendtípust követők körében.

Kapcsolódó cikkeink