A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint a húsfogyasztók – derül ki a KPMG és az EHI Retail Institute friss kutatásából.
A vegánok hetente átlagosan 3,4-szer, a vegetáriánusok 3,1-szer látogatják meg az üzleteket, míg a mindent, így húst is fogyasztók és a flexitariánusok csupán 2,7, illetve 2,6 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy a vegetáriánusok 15%-kal, a vegánok pedig 25%-kal gyakrabban vásárolnak, mint a mindenevők.
A Lebensmittelpraxis által bemutatott tanulmány szerint a táplálkozási szokások szoros összefüggést mutatnak a vásárlási viselkedéssel. A bioboltok különösen jól teljesítenek a növényi étrendet követő vásárlók körében: míg az összes megkérdezett egyötöde (20%) és a mindenevő fogyasztók 17%-a vásárol gyakran vagy nagyon gyakran bioboltban, ez az arány a vegánoknál 48,4%, a vegetáriánusoknál 36,2%.
A felmérés 2 000 német fogyasztó válaszain alapul, és azt is kimutatta, hogy a férfiak körében gyakoribb (62,6%) a húsfogyasztás, míg a nők körében ez 52,3%, azaz ők hajlamosabbak a növényi alapú étrendre. A megkérdezettek mintegy negyede elsősorban, vagy teljes mértékben növényi étrendet követ – közülük 3,8% vegán, 8,5% pedig vegetáriánus.
A legnépszerűbb vásárlási helyszínek továbbra is a szupermarketek (80,6%) és diszkontok (79,2%) valamennyi étrendtípust követők körében.
Kapcsolódó cikkeink
Idén bővült a vegán opciók köre a Szigeten
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Stabilitásra fókuszálnak és már készülnek a növekedésre a hazai vállalkozások
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Biztonságban a görögdinnye-fogyasztók
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átvették a Fenntarthatóság szimbóluma verseny 2025 díjait
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MNB-igazgató: az áremelkedés üteme 2026 elején mérséklődhet tartósan a jegybanki toleranciasávba
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nemzetközi szinten is nagy volt az érdeklődés a Marketing Summit iránt – A Rossmann főtámogatóként vett részt az eseményen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >