A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint a húsfogyasztók – derül ki a KPMG és az EHI Retail Institute friss kutatásából.
A vegánok hetente átlagosan 3,4-szer, a vegetáriánusok 3,1-szer látogatják meg az üzleteket, míg a mindent, így húst is fogyasztók és a flexitariánusok csupán 2,7, illetve 2,6 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy a vegetáriánusok 15%-kal, a vegánok pedig 25%-kal gyakrabban vásárolnak, mint a mindenevők.
A Lebensmittelpraxis által bemutatott tanulmány szerint a táplálkozási szokások szoros összefüggést mutatnak a vásárlási viselkedéssel. A bioboltok különösen jól teljesítenek a növényi étrendet követő vásárlók körében: míg az összes megkérdezett egyötöde (20%) és a mindenevő fogyasztók 17%-a vásárol gyakran vagy nagyon gyakran bioboltban, ez az arány a vegánoknál 48,4%, a vegetáriánusoknál 36,2%.
A felmérés 2 000 német fogyasztó válaszain alapul, és azt is kimutatta, hogy a férfiak körében gyakoribb (62,6%) a húsfogyasztás, míg a nők körében ez 52,3%, azaz ők hajlamosabbak a növényi alapú étrendre. A megkérdezettek mintegy negyede elsősorban, vagy teljes mértékben növényi étrendet követ – közülük 3,8% vegán, 8,5% pedig vegetáriánus.
A legnépszerűbb vásárlási helyszínek továbbra is a szupermarketek (80,6%) és diszkontok (79,2%) valamennyi étrendtípust követők körében.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >180 millió eurós fejlesztést tervez a Gruppo Megamark Dél-Olaszországban
Az olaszországi regionális élelmiszer-kiskereskedő, a Gruppo Megamark két év alatt…
Tovább olvasom >Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >