A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint a húsfogyasztók – derül ki a KPMG és az EHI Retail Institute friss kutatásából.
A vegánok hetente átlagosan 3,4-szer, a vegetáriánusok 3,1-szer látogatják meg az üzleteket, míg a mindent, így húst is fogyasztók és a flexitariánusok csupán 2,7, illetve 2,6 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy a vegetáriánusok 15%-kal, a vegánok pedig 25%-kal gyakrabban vásárolnak, mint a mindenevők.
A Lebensmittelpraxis által bemutatott tanulmány szerint a táplálkozási szokások szoros összefüggést mutatnak a vásárlási viselkedéssel. A bioboltok különösen jól teljesítenek a növényi étrendet követő vásárlók körében: míg az összes megkérdezett egyötöde (20%) és a mindenevő fogyasztók 17%-a vásárol gyakran vagy nagyon gyakran bioboltban, ez az arány a vegánoknál 48,4%, a vegetáriánusoknál 36,2%.
A felmérés 2 000 német fogyasztó válaszain alapul, és azt is kimutatta, hogy a férfiak körében gyakoribb (62,6%) a húsfogyasztás, míg a nők körében ez 52,3%, azaz ők hajlamosabbak a növényi alapú étrendre. A megkérdezettek mintegy negyede elsősorban, vagy teljes mértékben növényi étrendet követ – közülük 3,8% vegán, 8,5% pedig vegetáriánus.
A legnépszerűbb vásárlási helyszínek továbbra is a szupermarketek (80,6%) és diszkontok (79,2%) valamennyi étrendtípust követők körében.
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >