Magazin: A vásárlók szerint (1. rész)

Szerző: jungandrea Dátum: 2018. 08. 02. 07:35

„Az év legsikeresebb promóciója” verseny kapcsán végzett fogyasztói vizsgálatok a promóciókkal kapcsolatos vásárlói attitűdökben az előző évekhez képest némi változást mutatnak. A vásárlók nagyobb elvárásokkal közelítenek a promóciókhoz, az egyszerűbb mechanizmusokat és a magasabb értékű ajándékokat kedvelik.

Pádár Kata
ügyfélkapcsolati igazgató
Kantar-Hoff mann

vásárlók közel 2/3-a aktívan figyeli a promóciókat, de leginkább az általuk kedvelt márkákat, termékeket vásárolják promócióban. Kisebb arányt képviselnek, akik kizárólag promóció alapján vásárolnak.

Legnépszerűbbek az árkedvezmények és az 1-et fizet, 2-t kap akciók, de kedveltek a nagyobb kiszerelést kínáló ajánlatok is. Nagyobb arányban azokon az eladáshelyeken figyelik a fogyasztók a promóciókat, ahol egyébként is vásárolnak, kevésbé jellemző, hogy egy-egy ajánlat miatt boltot váltanak.

Az innovatív, újszerű megoldások jellemzően nem emelik egy promóció sikerét. A vásárlói visszajelzések szerint leginkább a megszokott, hagyományos mechanizmusokat kedvelik. Bár a főként digitális megoldásokhoz köthető, újszerű promóciókat tetszetősnek találják, részvételre ezek leginkább a fiatal korosztályt motiválják.

A legvonzóbb promóciók sorában elsők között szerepelnek a gyerekeknek szólók, vagy a rajtuk keresztül felnőtteket megcélzók. Ezenkívül különösen kedveltek azok, melyek egy egyébként is megvásárolni kívánt termékről szólnak. Újdonság a pontgyűjtéses akciók és a pontokért ajándék mechanizmus kiemelkedő sikere, emellett szívesen kapcsolódnak közösségépítő és segítésre ösztönző akciókhoz is.

Nyeremény tekintetében a kézzelfogható, azonnali előnnyel járó promóciók bírnak nagyobb motiváló erővel. Leginkább a hozzácsomagolt ajándék, a napi és azonnali nyeremény, valamint az élmény és utazás ösztönzi a részvételt. //

Kapcsolódó cikkeink