Magazin: A vásárlók szerint (1. rész)
„Az év legsikeresebb promóciója” verseny kapcsán végzett fogyasztói vizsgálatok a promóciókkal kapcsolatos vásárlói attitűdökben az előző évekhez képest némi változást mutatnak. A vásárlók nagyobb elvárásokkal közelítenek a promóciókhoz, az egyszerűbb mechanizmusokat és a magasabb értékű ajándékokat kedvelik.
A vásárlók közel 2/3-a aktívan figyeli a promóciókat, de leginkább az általuk kedvelt márkákat, termékeket vásárolják promócióban. Kisebb arányt képviselnek, akik kizárólag promóció alapján vásárolnak.
Legnépszerűbbek az árkedvezmények és az 1-et fizet, 2-t kap akciók, de kedveltek a nagyobb kiszerelést kínáló ajánlatok is. Nagyobb arányban azokon az eladáshelyeken figyelik a fogyasztók a promóciókat, ahol egyébként is vásárolnak, kevésbé jellemző, hogy egy-egy ajánlat miatt boltot váltanak.
Az innovatív, újszerű megoldások jellemzően nem emelik egy promóció sikerét. A vásárlói visszajelzések szerint leginkább a megszokott, hagyományos mechanizmusokat kedvelik. Bár a főként digitális megoldásokhoz köthető, újszerű promóciókat tetszetősnek találják, részvételre ezek leginkább a fiatal korosztályt motiválják.
A legvonzóbb promóciók sorában elsők között szerepelnek a gyerekeknek szólók, vagy a rajtuk keresztül felnőtteket megcélzók. Ezenkívül különösen kedveltek azok, melyek egy egyébként is megvásárolni kívánt termékről szólnak. Újdonság a pontgyűjtéses akciók és a pontokért ajándék mechanizmus kiemelkedő sikere, emellett szívesen kapcsolódnak közösségépítő és segítésre ösztönző akciókhoz is.
Nyeremény tekintetében a kézzelfogható, azonnali előnnyel járó promóciók bírnak nagyobb motiváló erővel. Leginkább a hozzácsomagolt ajándék, a napi és azonnali nyeremény, valamint az élmény és utazás ösztönzi a részvételt. //
Kapcsolódó cikkeink
Együtt hajóztunk (2. rész)
Szeptember 25–29. között Tapolcán, a Hotel Pelionban gyűlt össze a…
Tovább olvasom >Márkák a ringben
Csütörtök délután Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója „Brand Footprint…
Tovább olvasom >Kantar: a saját márkák a globális élelmiszerköltés 22%-át adják
A Kantar új kutatása szerint a saját márkás termékek jelenleg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >