Magazin: A vásárlók szerint (1. rész)
„Az év legsikeresebb promóciója” verseny kapcsán végzett fogyasztói vizsgálatok a promóciókkal kapcsolatos vásárlói attitűdökben az előző évekhez képest némi változást mutatnak. A vásárlók nagyobb elvárásokkal közelítenek a promóciókhoz, az egyszerűbb mechanizmusokat és a magasabb értékű ajándékokat kedvelik.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2018/07/P%C3%A1d%C3%A1r-Kata_Kantar-Hoff_opt-200x300.jpeg)
Pádár Kata
ügyfélkapcsolati igazgató
Kantar-Hoff mann
A vásárlók közel 2/3-a aktívan figyeli a promóciókat, de leginkább az általuk kedvelt márkákat, termékeket vásárolják promócióban. Kisebb arányt képviselnek, akik kizárólag promóció alapján vásárolnak.
Legnépszerűbbek az árkedvezmények és az 1-et fizet, 2-t kap akciók, de kedveltek a nagyobb kiszerelést kínáló ajánlatok is. Nagyobb arányban azokon az eladáshelyeken figyelik a fogyasztók a promóciókat, ahol egyébként is vásárolnak, kevésbé jellemző, hogy egy-egy ajánlat miatt boltot váltanak.
Az innovatív, újszerű megoldások jellemzően nem emelik egy promóció sikerét. A vásárlói visszajelzések szerint leginkább a megszokott, hagyományos mechanizmusokat kedvelik. Bár a főként digitális megoldásokhoz köthető, újszerű promóciókat tetszetősnek találják, részvételre ezek leginkább a fiatal korosztályt motiválják.
A legvonzóbb promóciók sorában elsők között szerepelnek a gyerekeknek szólók, vagy a rajtuk keresztül felnőtteket megcélzók. Ezenkívül különösen kedveltek azok, melyek egy egyébként is megvásárolni kívánt termékről szólnak. Újdonság a pontgyűjtéses akciók és a pontokért ajándék mechanizmus kiemelkedő sikere, emellett szívesen kapcsolódnak közösségépítő és segítésre ösztönző akciókhoz is.
Nyeremény tekintetében a kézzelfogható, azonnali előnnyel járó promóciók bírnak nagyobb motiváló erővel. Leginkább a hozzácsomagolt ajándék, a napi és azonnali nyeremény, valamint az élmény és utazás ösztönzi a részvételt. //
Kapcsolódó cikkeink
Minimális erőfeszítéssel maximális élmény – ilyen 2024 ideális promóciója
A Trade magazin által szervezett „Év promóciója 2024” verseny idén…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >Együtt hajóztunk (2. rész)
Szeptember 25–29. között Tapolcán, a Hotel Pelionban gyűlt össze a…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >