Magazin: A vásárlók szerint (1. rész)
„Az év legsikeresebb promóciója” verseny kapcsán végzett fogyasztói vizsgálatok a promóciókkal kapcsolatos vásárlói attitűdökben az előző évekhez képest némi változást mutatnak. A vásárlók nagyobb elvárásokkal közelítenek a promóciókhoz, az egyszerűbb mechanizmusokat és a magasabb értékű ajándékokat kedvelik.

Pádár Kata
ügyfélkapcsolati igazgató
Kantar-Hoff mann
A vásárlók közel 2/3-a aktívan figyeli a promóciókat, de leginkább az általuk kedvelt márkákat, termékeket vásárolják promócióban. Kisebb arányt képviselnek, akik kizárólag promóció alapján vásárolnak.
Legnépszerűbbek az árkedvezmények és az 1-et fizet, 2-t kap akciók, de kedveltek a nagyobb kiszerelést kínáló ajánlatok is. Nagyobb arányban azokon az eladáshelyeken figyelik a fogyasztók a promóciókat, ahol egyébként is vásárolnak, kevésbé jellemző, hogy egy-egy ajánlat miatt boltot váltanak.
Az innovatív, újszerű megoldások jellemzően nem emelik egy promóció sikerét. A vásárlói visszajelzések szerint leginkább a megszokott, hagyományos mechanizmusokat kedvelik. Bár a főként digitális megoldásokhoz köthető, újszerű promóciókat tetszetősnek találják, részvételre ezek leginkább a fiatal korosztályt motiválják.
A legvonzóbb promóciók sorában elsők között szerepelnek a gyerekeknek szólók, vagy a rajtuk keresztül felnőtteket megcélzók. Ezenkívül különösen kedveltek azok, melyek egy egyébként is megvásárolni kívánt termékről szólnak. Újdonság a pontgyűjtéses akciók és a pontokért ajándék mechanizmus kiemelkedő sikere, emellett szívesen kapcsolódnak közösségépítő és segítésre ösztönző akciókhoz is.
Nyeremény tekintetében a kézzelfogható, azonnali előnnyel járó promóciók bírnak nagyobb motiváló erővel. Leginkább a hozzácsomagolt ajándék, a napi és azonnali nyeremény, valamint az élmény és utazás ösztönzi a részvételt. //
Kapcsolódó cikkeink
A világ legjobb FMCG-reklámjai
A nézők elfogadják, hogy reklámot kapnak, cserébe elvárják, hogy az…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Minimális erőfeszítéssel maximális élmény – ilyen 2024 ideális promóciója
A Trade magazin által szervezett „Év promóciója 2024” verseny idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az eurózóna gazdaságának növekedése héthavi csúcsra gyorsult márciusban
Hét hónapja a leggyorsabb ütemű volt az euróövezet gazdasági növekedése…
Tovább olvasom >Részben az utaztatási cégek részvényeinek árfolyamcsökkenése húzza le az európai tőzsdéket
Gyengültek a vezető európai tőzsdemutatók péntek délelőtt elsősorban az utaztatási…
Tovább olvasom >Visit Hungary: Pest, Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom adta a legtöbb belföldi turistát tavaly
Minden korábbinál több, közel 18 millió turista érkezett a hazai…
Tovább olvasom >