A vártnál nagyobb ütemben növekszik az európai vegánok száma
A várakozásokat meghaladó ütemben nyer teret Európában a vegánizmus, amelynek köszönhetően folyamatosan bővül a vegán élelmiszerek piaca is. Erre a trendre reagálva kezdett bele új termékcsaládja fejlesztésébe a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. Az újdonság iránt kifejezetten komoly érdeklődés tapasztalható a fiatal korosztály körében.
Európában a vártnál is nagyobb ütemben növekszik a vegánok száma. A legnagyobb arányú fejlődés Németországban figyelhető meg, ahol az asztalukról az állati termékeket száműzők köre 2020 végén meghaladta a 2,6 milliót, míg 2016-ban csupán 1,3 millióan voltak. Az adatok szerint alig négy év alatt megduplázódott a vegán fogyasztók csoportja – derül ki a berlini központú Veganz élelmiszerhálózat közelmúltban publikált, 2600 fogyasztó megkérdezésével készült kutatásából.
A válaszok arra is rávilágítanak, hogy az életmódot követő európaiak szinte pontosan harmada (33%) számos termék mellett – felvágottak, sajtok – a snackek, müzliszeletek terén is a jelenleginél több vegán változatot szeretne látni a boltok polcain. Ezek a visszajelzések rámutatnak, hogy melyek azok a területek, amelyek az élelmiszeripari vállalatok fejlesztési irányaiban kulcsfontosságúak lehetnek a következő években.
„A vegán étrend megítélése jelentősen módosult az elmúlt néhány évben, és az elfogadottsága egyre nagyobb. Ma már egyértelműen a múlté, hogy valamiféle csodabogarakként tekintenek azokra, akik lemondanak az állati eredetű termék fogyasztásáról. A Magyarországon is egyértelműen tapasztalható trendre reagálva kezdte el vegán termékcsaládja fejlesztését a Cerbona, amellyel valós és egyre bővülő igényt szeretne kiszolgálni”
– mondta Mészáros Tamás ügyvezető igazgató.
A piacbővülés egyre komolyabb ütemét jelzi előre, hogy a kutatás szerint a magukat flexitáriánusnak vallók – akik elsősorban növényi eredetű táplálékokat fogyasztanak, ám alkalmanként azért húst is esznek – csaknem tizede el tudja képzelni, hogy a közeljövőben vegán étrendre térjen át.
A Cerbona vegán termékcsaládjának múlt év végi „csendes” bevezetése – az újdonságok első körben nagyobb kampány nélkül, fokozatosan kerültek a boltok polcaira – lehetőséget nyújtott a vásárlói visszajelzések és a kereslet organikus növekedésének folyamatos monitorozására. Akad olyan forgalmazó, amely első körben csak egy-két terméket kínált a vásárlóinak, ám a tapasztalt nagy érdeklődés hatására gyorsan bővítette a szortimentet. A visszajelzések alapján az is elmondható, hogy az új termékek különösen a fiatalok körében váltak népszerűvé, részükről tapasztalható a legerősebb érdeklődés.
Annak érdekében, hogy a termékcsaládot a fogyasztók minél szélesebb köre ismerje meg, a közelmúltban már egy teljes körű kommunikációs kampányt is indított a vállalat. Ez az elmúlt hónapokat jellemezte, s jelenleg is zajlik. Az aktivitást azért időzítették erre az időszakra, mert mindenképpen meg kívánták várni az érdemi disztribúció felépülését.
Nem volt rutinszerű a fejlesztés
Az új Cerbona termékek fejlesztése komoly kihívás elé állította a szakembereket. Különösen a zöldséges müzliszeletek összeállítása okozott nagy fejtörést, ugyanis ízben és állományban is a merőben mást szerettek volna kínálni a fogyasztóknak. A szeletek egyedisége az alacsony cukortartalomban és a magas rosttartalomban rejlik, amelynek az elérése nem is volt olyan egyszerű.
„Másfél évet kísérleteztünk, mire sikerült elérnünk a szeleteknél az állomány, a rostok és az íz megfelelő arányát. Ez egy nagyon érzékeny kérdés, hiszen, ha a szükségesnél magasabb a növényi rostok aránya, akkor túlságosan keménnyé válnak a müzliszeletek, de a tesztek során akadt olyan kombináció is, amikor puhák lettek, és nem voltak ropogósak. Nagy kihívás volt még az édes íz elérése, miután ebben az esetben a cukrot növényi rostokkal helyettesítettük”
– avat be a részletekbe Vondele Kinga, a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. termékfejlesztője.
A sárgarépás-sütőtökös és céklás-rebarbarás müzliszeletek innovatív termékeknek számítanak a piacon, mivel a fejlesztők a megszokott, zöldség–gyümölcs kombináció helyett ezúttal zöldséget zöldséggel párosítottak. A Cerbona merész lépését sok fogyasztó üdvözli. A visszajelzések alapján a fogyasztók számára leginkább a szeletek egyedi ízvilága és magas tápértéke vonzó.
Kapcsolódó cikkeink
Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >Családbarát termékekkel bővült az Impossible Foods kínálata az USA-ban
Az Impossible Foods három új termékkel bővítette kínálatát az Egyesült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >