A vártnál nagyobb ütemben növekszik az európai vegánok száma
A várakozásokat meghaladó ütemben nyer teret Európában a vegánizmus, amelynek köszönhetően folyamatosan bővül a vegán élelmiszerek piaca is. Erre a trendre reagálva kezdett bele új termékcsaládja fejlesztésébe a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. Az újdonság iránt kifejezetten komoly érdeklődés tapasztalható a fiatal korosztály körében.

Nő a vegánok száma
Európában a vártnál is nagyobb ütemben növekszik a vegánok száma. A legnagyobb arányú fejlődés Németországban figyelhető meg, ahol az asztalukról az állati termékeket száműzők köre 2020 végén meghaladta a 2,6 milliót, míg 2016-ban csupán 1,3 millióan voltak. Az adatok szerint alig négy év alatt megduplázódott a vegán fogyasztók csoportja – derül ki a berlini központú Veganz élelmiszerhálózat közelmúltban publikált, 2600 fogyasztó megkérdezésével készült kutatásából.
A válaszok arra is rávilágítanak, hogy az életmódot követő európaiak szinte pontosan harmada (33%) számos termék mellett – felvágottak, sajtok – a snackek, müzliszeletek terén is a jelenleginél több vegán változatot szeretne látni a boltok polcain. Ezek a visszajelzések rámutatnak, hogy melyek azok a területek, amelyek az élelmiszeripari vállalatok fejlesztési irányaiban kulcsfontosságúak lehetnek a következő években.
„A vegán étrend megítélése jelentősen módosult az elmúlt néhány évben, és az elfogadottsága egyre nagyobb. Ma már egyértelműen a múlté, hogy valamiféle csodabogarakként tekintenek azokra, akik lemondanak az állati eredetű termék fogyasztásáról. A Magyarországon is egyértelműen tapasztalható trendre reagálva kezdte el vegán termékcsaládja fejlesztését a Cerbona, amellyel valós és egyre bővülő igényt szeretne kiszolgálni”
– mondta Mészáros Tamás ügyvezető igazgató.
A piacbővülés egyre komolyabb ütemét jelzi előre, hogy a kutatás szerint a magukat flexitáriánusnak vallók – akik elsősorban növényi eredetű táplálékokat fogyasztanak, ám alkalmanként azért húst is esznek – csaknem tizede el tudja képzelni, hogy a közeljövőben vegán étrendre térjen át.
A Cerbona vegán termékcsaládjának múlt év végi „csendes” bevezetése – az újdonságok első körben nagyobb kampány nélkül, fokozatosan kerültek a boltok polcaira – lehetőséget nyújtott a vásárlói visszajelzések és a kereslet organikus növekedésének folyamatos monitorozására. Akad olyan forgalmazó, amely első körben csak egy-két terméket kínált a vásárlóinak, ám a tapasztalt nagy érdeklődés hatására gyorsan bővítette a szortimentet. A visszajelzések alapján az is elmondható, hogy az új termékek különösen a fiatalok körében váltak népszerűvé, részükről tapasztalható a legerősebb érdeklődés.
Annak érdekében, hogy a termékcsaládot a fogyasztók minél szélesebb köre ismerje meg, a közelmúltban már egy teljes körű kommunikációs kampányt is indított a vállalat. Ez az elmúlt hónapokat jellemezte, s jelenleg is zajlik. Az aktivitást azért időzítették erre az időszakra, mert mindenképpen meg kívánták várni az érdemi disztribúció felépülését.
Nem volt rutinszerű a fejlesztés
Az új Cerbona termékek fejlesztése komoly kihívás elé állította a szakembereket. Különösen a zöldséges müzliszeletek összeállítása okozott nagy fejtörést, ugyanis ízben és állományban is a merőben mást szerettek volna kínálni a fogyasztóknak. A szeletek egyedisége az alacsony cukortartalomban és a magas rosttartalomban rejlik, amelynek az elérése nem is volt olyan egyszerű.
„Másfél évet kísérleteztünk, mire sikerült elérnünk a szeleteknél az állomány, a rostok és az íz megfelelő arányát. Ez egy nagyon érzékeny kérdés, hiszen, ha a szükségesnél magasabb a növényi rostok aránya, akkor túlságosan keménnyé válnak a müzliszeletek, de a tesztek során akadt olyan kombináció is, amikor puhák lettek, és nem voltak ropogósak. Nagy kihívás volt még az édes íz elérése, miután ebben az esetben a cukrot növényi rostokkal helyettesítettük”
– avat be a részletekbe Vondele Kinga, a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. termékfejlesztője.
A sárgarépás-sütőtökös és céklás-rebarbarás müzliszeletek innovatív termékeknek számítanak a piacon, mivel a fejlesztők a megszokott, zöldség–gyümölcs kombináció helyett ezúttal zöldséget zöldséggel párosítottak. A Cerbona merész lépését sok fogyasztó üdvözli. A visszajelzések alapján a fogyasztók számára leginkább a szeletek egyedi ízvilága és magas tápértéke vonzó.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >Szavazz a kedvenc Menteshelyedre, garantált kedvezményekért!
A menteshelyek.hu a paleo, vegán, cukormentes, regenor, tejfehérjementes, laktózmentes, szénhidrát-csökkentett és gluténmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Feltörtük a kollagénkódot: íme mi működik, és mi csak üres ígéret!
A kollagén évezredeken át csendben végezte a dolgát a szervezetünkben,…
Tovább olvasom >