A válság ellenére is sikeres üzleti évet zárt a Tetra Pak
Bővülő értékesítéssel, tovább javuló magyarországi hatékonysággal és első, kizárólag megújuló forrásból származó energiával üzemelő gyára avatásával zárja az évet a Tetra Pak, a
világ vezető élelmiszer-feldolgozóipari rendszer- és csomagolóanyag gyártója
A kiemelkedően eredményes utolsó negyedévnek köszönhetően, a válság ellenére is növelni tudta árbevételét és sikeres évet zárt a Tetra Pak. Az előző üzleti évhez képest 1,2 százalékkal 8,95 milliárd euróra (kb. 2,416 milliárd forint) növelte értékesítése árbevételét a 2009. üzleti évben. Az árbevétel struktúráján belül, a csomagolási megoldások értékesítésének árbevétele 1,8 százalékkal 8 milliárd euróra nőtt, miközben az élelmiszer-feldolgozóipari rendszerek értékesítéséből származó árbevétel 3,8 százalékkal, 917 millió euróra csökkent. A cégcsoport magyar leányvállalata, a Tetra Pak Hungária Kereskedelmi Zrt., 7,4 milliárd forintos árbevétellel zárta az előző üzleti évet, amely összegből 7,078 milliárd forint csomagolóanyagok, 286 millió forint pedig feldolgozóipari gépek és rendszerek értékesítéséből származott.
A Tetra Pak 2009-ben is több jelentős nemzetközi befektetést és felvásárlást valósított meg. E tevékenysége keretein belül az észak-kínai Hahhot városában 60 millió eurós beruházással felépítette első olyan gyáregységét, amely teljes egészében megújuló forrásból származó energiával üzemel.
A 2009. üzleti évben a Tetra Pak rekord mennyiségű, mintegy 145 milliárd darab italoskarton dobozt gyártott, amely mennyiséghez a budaörsi Tetra Pak üzem közel 3,3 milliárd darab csomagolással járult hozzá. A vállalat csomagolóanyagaiban a világ vezető élelmiszer- és italgyártó vállalatai mintegy 70,7 milliárd liter élelmiszert, elsősorban tejet és gyümölcslevet hoztak forgalomba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >