A valódi sörforradalom
A nagyüzemi sörfőzdék termékeinek piaci túlsúlyát nem fenyegeti a kraft és a különleges sörök konkurenciája. A magyar piacon például a kisüzemi sörfőzdék 2018-ban csak azért adták a sörpiac nagyjából 3,5 százalékát, mert a jövedéki törvény 2017 júliusától a korábbi 8 ezer helyett évi 200 ezer hektoliterre emelte a kisüzemi sörfőzdék minősítésekor a felső határt, így a korábban nagynak számító Pécsi Sörfőzde termelését is ebbe a kategóriába lehet számítani. Mégis úgy tűnik, Góliát megpróbálja Dávidéhoz igazítani lépéseit.
A sörízlés fejlődésének, a számtalan új fajta megjelenésének, a különleges komlók, a gyümölcsök, fűszerek és más érdekes alapanyagok alkalmazásának, vagy egyszerűen a nem odaillő ballasztanyagok elhagyásának köszönhetően a sörivók egy másik világot fedeztek fel, egyre nyitottabbá, igényesebbé váltak – a nagyoknak tehát, legyen bármekkora súlyuk, muszáj alkalmazkodniuk a fogyasztói igények változásaihoz. Már csak azért is, mert a fiatalabb korosztályok kevésbé kötődnek az ismert márkákhoz (meg általában is alacsonyabb bennük a márkahűség), és a számukra fontos minőségi változásokat, ha úgy tetszik a premiumizációt a speciálisban látják, nem a nagyipariban.
És az eredmény: mind több hírt hallunk az ismert, nagy márkák receptjének megváltoztatásáról, felturbózásáról – csak az idén már két ilyenről is beszámoltunk. Az itthon a legnagyobbak közül a kesztyűt elsőként felvevő Dreher a különféle komlózással készülő termékei és az új ale-ek megjelenése után kihagyta a kukoricát kulcstermékéből, a Dreherből. Aztán márciusban kiderült, hogy az USA egyik legtöbbet fogyasztott sörébe, a Bud Lightba sem kerül többé kukorica.
A legújabb pedig: receptváltáskor a Carlsberg az évek óta használt Probably the best beer in the world (Valószínűleg a világ legjobb söre) szlogenjéről – és így a sörről – mondhatni, elismerte, hogy „túlzás” volt. Most a „Valószínűleg nem a világ legjobb söre, ezért megváltoztattuk” szlogennel vezették be az új Carlsberget. A jobb minőséget az új árpamaláta, az új komlók és a tökéletesebb főzési eljárásra hivatkozva ígérik. A fogyasztók a remek marketingfogást a cég őszinte megnyilvánulásaként élték meg – és ha a pénzükért még jobb sört is kapnak, elégedettek lesznek, és nem kérik számon a korábbi ígéreteket. //
Kapcsolódó cikkeink
NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Alkalmazott művészet
Bár a magyar sörpiac fejlődési irányát a prémium kategóriájú sörök…
Tovább olvasom >A Dreher vezérigazgatója a befogadó kultúra további erősítésére tett vállalást
Nemzetközi kutatások* bizonyítják, hogy azok a vállalatok, ahol a munkavállalók…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >