A vaj 38 százalékkal került többe, mint tavaly Romániában
Márciusban 14,5 százalékra mérséklődött az éves infláció Romániában a februári 15,5 százalékról – közölte csütörtökön az országos statisztikai intézet (INS).
Februárhoz képest átlagosan 1 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak márciusban. Tavaly decemberhez képest 2,3 százalékkal emelkedett a fogyasztói árindex Romániában.
A legnagyobb mértékben az élelmiszerárak nőttek az utóbbi egy évben, átlagosan 21,56 százalékkal, míg a nem élelmiszer jellegű termékek 11,06, a szolgáltatások pedig 10,83 százalékkal drágultak.
Az INS adatai szerint legnagyobb mértékben a cukor drágult, 61 százalékkal. A vaj 38 százalékkal került többe, mint tavaly
márciusban, a burgonya 36, a tojás 34, az étolaj 32 a tej pedig 30 százalékkal drágult egy év alatt.
Az éves infláció tavaly novemberben 16,8 százalékon tetőzött Romániában, az azt követő két hónapban lassulni kezdett, majd februárban egy megtorpanás, újabb enyhe gyorsulás következett.
A fogyasztói árindex több mint egy éve kétszámjegyű Romániában és tavaly június óta márciusban először csökkent 15 százalék alá. Az elmúlt 12 hónapban 13,2 százalékos volt az átlagos infláció Romániában.
A román jegybank (BNR) arra számít, hogy a következő hónapokban gyorsabb ütemben mérséklődik a fogyasztóiár-index, az energiaár-korlátozó és árkompenzációs intézkedések hatására. Februárban a BNR 7 százalékra csökkentette az idei év végére vonatkozó inflációs előrejelzését, miután novemberben még 11,2 százalékos fogyasztói árindexet prognosztizált a 2023 végére.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a jegybank elsődleges célja az árstabilitás fenntartása
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elsődleges célja az árstabilitás elérése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >