A túró- és savóital gyártását fejlesztette a Sole-Mizo Zrt.
A túró- és savóital gyártását fejlesztette a Sole-Mizo Zrt. egy uniós támogatással megvalósuló, 1,8 milliárd forintos költségvetésű projekt keretében – közölte a Bonafarm-csoporthoz tartozó cég közép-európai operációs igazgatója csütörtökön Szegeden.
Herczeg István a 845 millió forintos európai uniós és kormányzati támogatással megvalósult fejlesztést lezáró sajtótájékoztatón elmondta, a tejkvóta megszűnése óta egyre nehezebb helyzetbe kerül a teljes magyar tejágazat. A logisztikai távolságon belül lévő országokból – ahelyett, hogy a tejfelesleget saját piacukon levezetnék – jelentős export érkezik a magyar piacra, és emellett komoly a „kvázi” illegálisan értékesített mennyiség is.
A Sole-Mizo Zrt. stratégiájának része, hogy a hazai piacra állít elő friss termékeket, többek között túrót, amelynek a tradicionális változatát nem igazán lehet külföldről behozni – közölte a szakember.
A tavaly februárban indult és most zárult projekt során az élelmiszeripari cég házon belül például olyan kutatásokat végzett és hajtott végre technológiai fejlesztéseket, amelyek természetes enzimek és enzimpreparátumok segítségével csökkentik a termelési veszteséget, miközben a termékek beltartalma és élvezeti értéke javult – közölte a szakember. Hozzátette: a módszerrel lehetővé vált a termékek minőség megőrzési idejének növelése is.
Az új termékek, valamint a gyártásukhoz szükséges alapanyagok megfelelő tárolásához a vállalkozás korszerűsítette raktározási és logisztikai informatikai rendszerét – tudatta az igazgató.
A Sole-Mizo Zrt. Magyarország egyik meghatározó tejipari vállalkozása. A cég konszolidált árbevétele tavaly mintegy 60 milliárd forint volt. Az idei évre az értékesítés mennyiségének 15 százalékos emelkedését várják, a piacon bekövetkezett árcsökkenés mellett változatlan bevétel mellett. A mintegy ezer főt foglalkoztató cég fejlesztéseinek célja az alkalmazotti létszám megtartása, de a volumennövekedésnek és a beruházásoknak köszönhetően 1-2 százalékos bővítés is elképzelhető – mondta Herczeg István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Az UHT-tej feldolgozói értékesítési ára nőtt leginkább szeptemberben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >