A turisztikai ágazat legnagyobb digitális fejlesztése
A Magyar Turisztikai Ügynökség 2016-ban – Európában az elsők között – ismerte fel, hogy az adatvezérelt ágazatirányításhoz, a felelős döntéshozatal támogatásához, az egyes szektorok célzott fejlesztéséhez, a versenyképesség növeléséhez pontos, naprakész adatokra van szükség.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A 2019-ben elindult Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) egy olyan digitális platform, amely lehetővé teszi, hogy valós időben legyen látható az ország összes szálláshelyének, valamint az adatszolgáltatásban érintett vendéglátóüzletek és turisztikai attrakciók anonim, forgalmi statisztikai adatai.
Az NTAK-adatok felhasználásával elemezhetővé válik a piaci környezet, érthetővé válnak a szektorban végbemenő folyamatok, láthatóvá válnak a különböző turisztikai trendek, így minden korábbinál gyorsabban tud reagálni az ágazat a turizmust érintő külső környezeti vagy társadalmi változásokra.
Ezentúl az NTAK-adatok további adatforrásokkal (mobilcella, bankkártya, online kassza, social media listening, Google-keresések elemzése) kiegészülve jelentős szerepet játszanak az ország, illetve egyes desztinációk, turisztikai szegmensek népszerűsítését célzó hazai és nemzetközi marketingkampányok tervezésében és a hatékonyságuk mérésében.
2024. január 1-jétől a 12–100 millió forint közötti nettó árbevételt elért turisztikai vállalkozások is bekapcsolódnak majd az adatküldésbe, és akkortól láthatóvá válik szinte a teljes turisztikai ökoszisztéma gazdasági teljesítménye. A 12–50 millió forint közötti nettó árbevételt elért vendéglátóüzletet és turisztikai attrakciót üzemeltetőket az MTÜ a VENDÉGEM Vendéglátás és VENDÉGEM Attrakció szoftverekkel is támogatja a digitális átállásban, így ők az ingyenesen elérhető szoftverekkel is eleget tehetnek az adatszolgáltatási kötelezettségüknek egy vendéglátóüzletben, illetve szolgáltatási helyen. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Hatalmas az érdeklődés a kistelepülési italüzletek támogatása iránt
Sikerrel zárult a Magyarország Kormánya által a falusi kiskocsmák számára…
Tovább olvasom >MCI Közgyűlés 2025
Nagy érdeklődés mellett tartott közgyűlést február végén a Magyar Cukrász…
Tovább olvasom >Több mint 1 millió vendég érkezett a magyarországi szállashelyekre
2025 februárjában tovább erősödött a magyar turizmus: több mint 1…
Tovább olvasom >További cikkeink
A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve…
Tovább olvasom >„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >