A turisztikai ágazat legnagyobb digitális fejlesztése
A Magyar Turisztikai Ügynökség 2016-ban – Európában az elsők között – ismerte fel, hogy az adatvezérelt ágazatirányításhoz, a felelős döntéshozatal támogatásához, az egyes szektorok célzott fejlesztéséhez, a versenyképesség növeléséhez pontos, naprakész adatokra van szükség.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A 2019-ben elindult Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) egy olyan digitális platform, amely lehetővé teszi, hogy valós időben legyen látható az ország összes szálláshelyének, valamint az adatszolgáltatásban érintett vendéglátóüzletek és turisztikai attrakciók anonim, forgalmi statisztikai adatai.
Az NTAK-adatok felhasználásával elemezhetővé válik a piaci környezet, érthetővé válnak a szektorban végbemenő folyamatok, láthatóvá válnak a különböző turisztikai trendek, így minden korábbinál gyorsabban tud reagálni az ágazat a turizmust érintő külső környezeti vagy társadalmi változásokra.
Ezentúl az NTAK-adatok további adatforrásokkal (mobilcella, bankkártya, online kassza, social media listening, Google-keresések elemzése) kiegészülve jelentős szerepet játszanak az ország, illetve egyes desztinációk, turisztikai szegmensek népszerűsítését célzó hazai és nemzetközi marketingkampányok tervezésében és a hatékonyságuk mérésében.
2024. január 1-jétől a 12–100 millió forint közötti nettó árbevételt elért turisztikai vállalkozások is bekapcsolódnak majd az adatküldésbe, és akkortól láthatóvá válik szinte a teljes turisztikai ökoszisztéma gazdasági teljesítménye. A 12–50 millió forint közötti nettó árbevételt elért vendéglátóüzletet és turisztikai attrakciót üzemeltetőket az MTÜ a VENDÉGEM Vendéglátás és VENDÉGEM Attrakció szoftverekkel is támogatja a digitális átállásban, így ők az ingyenesen elérhető szoftverekkel is eleget tehetnek az adatszolgáltatási kötelezettségüknek egy vendéglátóüzletben, illetve szolgáltatási helyen. (x)
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >Több mint 300 szálláshellyel elindult a Visit Hungary téli kampánya
Elindult a Visit Hungary őszi-téli időszak belföldi forgalmát élénkítő országos…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >