A trappista sajt feldolgozói értékesítési ára csökkent
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2024 februárjában az USA-ban 5 százalékkal mérséklődött, 2024 márciusában Új-Zélandon 6 százalékkal, az Európai Unióban 8 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 166,05 forint/kilogramm volt 2024 márciusában. A zsírtartalom 0,06, a fehérjetartalom 0,02 százalékpontos romlása és az alapár 1 százalékos emelkedése mellett a nyerstej átlagára 1 százalékkal nőtt 2024 márciusában a 2024. februárihoz képest, és 19 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának átlagárától.
A tejtermékek ára is változott
Az AKI PÁIR adatai szerint 2024 márciusában az előző hónaphoz képest a gyümölcsös joghurt és az adagolt vaj (egyaránt +3 százalék), valamint a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej (+2 százalék) feldolgozói értékesítési ára emelkedett, a tehéntúróé stagnált, míg az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej és a tejföl (egyaránt –1 százalék), valamint a trappista sajt (–2 százalék) értékesítési ára csökkent. A KSH adatai szerint a 12 százalékos tejföl fogyasztói ára 3 százalékkal emelkedett, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tejé, a trappista sajté, valamint a gyümölcsös joghurté stagnált, míg az 1,5 és 2,8 százalék zsírtartalmú ESL- (hosszanfriss) pasztőrözött tej (–1 százalék), a 20 százalék zsírtartalmú tejföl és az adagolt vaj (egyaránt –3 százalék) fogyasztói ára csökkent ugyanebben az összehasonlításban.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >Dráguló karácsonyi menü és ajándékok Szlovákiában: mit várhatnak idén az ünnepi időszakban?
A Szlovák Statisztikai Hivatal friss adatai szerint az idei karácsonyi…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >