A trappista sajt feldolgozói értékesítési ára csökkent
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2024 februárjában az USA-ban 5 százalékkal mérséklődött, 2024 márciusában Új-Zélandon 6 százalékkal, az Európai Unióban 8 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.

(Fotó: Pixabay)
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 166,05 forint/kilogramm volt 2024 márciusában. A zsírtartalom 0,06, a fehérjetartalom 0,02 százalékpontos romlása és az alapár 1 százalékos emelkedése mellett a nyerstej átlagára 1 százalékkal nőtt 2024 márciusában a 2024. februárihoz képest, és 19 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának átlagárától.
A tejtermékek ára is változott
Az AKI PÁIR adatai szerint 2024 márciusában az előző hónaphoz képest a gyümölcsös joghurt és az adagolt vaj (egyaránt +3 százalék), valamint a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej (+2 százalék) feldolgozói értékesítési ára emelkedett, a tehéntúróé stagnált, míg az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej és a tejföl (egyaránt –1 százalék), valamint a trappista sajt (–2 százalék) értékesítési ára csökkent. A KSH adatai szerint a 12 százalékos tejföl fogyasztói ára 3 százalékkal emelkedett, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tejé, a trappista sajté, valamint a gyümölcsös joghurté stagnált, míg az 1,5 és 2,8 százalék zsírtartalmú ESL- (hosszanfriss) pasztőrözött tej (–1 százalék), a 20 százalék zsírtartalmú tejföl és az adagolt vaj (egyaránt –3 százalék) fogyasztói ára csökkent ugyanebben az összehasonlításban.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >