A trappista sajt feldolgozói értékesítési ára csökkent
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2024 februárjában az USA-ban 5 százalékkal mérséklődött, 2024 márciusában Új-Zélandon 6 százalékkal, az Európai Unióban 8 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/cheese-1238395_640-300x200.jpg)
(Fotó: Pixabay)
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 166,05 forint/kilogramm volt 2024 márciusában. A zsírtartalom 0,06, a fehérjetartalom 0,02 százalékpontos romlása és az alapár 1 százalékos emelkedése mellett a nyerstej átlagára 1 százalékkal nőtt 2024 márciusában a 2024. februárihoz képest, és 19 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának átlagárától.
A tejtermékek ára is változott
Az AKI PÁIR adatai szerint 2024 márciusában az előző hónaphoz képest a gyümölcsös joghurt és az adagolt vaj (egyaránt +3 százalék), valamint a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej (+2 százalék) feldolgozói értékesítési ára emelkedett, a tehéntúróé stagnált, míg az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej és a tejföl (egyaránt –1 százalék), valamint a trappista sajt (–2 százalék) értékesítési ára csökkent. A KSH adatai szerint a 12 százalékos tejföl fogyasztói ára 3 százalékkal emelkedett, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tejé, a trappista sajté, valamint a gyümölcsös joghurté stagnált, míg az 1,5 és 2,8 százalék zsírtartalmú ESL- (hosszanfriss) pasztőrözött tej (–1 százalék), a 20 százalék zsírtartalmú tejföl és az adagolt vaj (egyaránt –3 százalék) fogyasztói ára csökkent ugyanebben az összehasonlításban.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >A közös agrárpolitika középpontjába a gazdák érdekeit kell állítani
Az európai közös agrárpolitika (KAP) középpontjába ismét a gazdákat és…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >