A trappista sajt feldolgozói értékesítési ára csökkent
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2024 februárjában az USA-ban 5 százalékkal mérséklődött, 2024 márciusában Új-Zélandon 6 százalékkal, az Európai Unióban 8 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.

(Fotó: Pixabay)
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 166,05 forint/kilogramm volt 2024 márciusában. A zsírtartalom 0,06, a fehérjetartalom 0,02 százalékpontos romlása és az alapár 1 százalékos emelkedése mellett a nyerstej átlagára 1 százalékkal nőtt 2024 márciusában a 2024. februárihoz képest, és 19 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának átlagárától.
A tejtermékek ára is változott
Az AKI PÁIR adatai szerint 2024 márciusában az előző hónaphoz képest a gyümölcsös joghurt és az adagolt vaj (egyaránt +3 százalék), valamint a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej (+2 százalék) feldolgozói értékesítési ára emelkedett, a tehéntúróé stagnált, míg az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tej és a tejföl (egyaránt –1 százalék), valamint a trappista sajt (–2 százalék) értékesítési ára csökkent. A KSH adatai szerint a 12 százalékos tejföl fogyasztói ára 3 százalékkal emelkedett, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos UHT- (tartós) tejé, a trappista sajté, valamint a gyümölcsös joghurté stagnált, míg az 1,5 és 2,8 százalék zsírtartalmú ESL- (hosszanfriss) pasztőrözött tej (–1 százalék), a 20 százalék zsírtartalmú tejföl és az adagolt vaj (egyaránt –3 százalék) fogyasztói ára csökkent ugyanebben az összehasonlításban.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >Emelkedik a nyers tej és a gabonák ára
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyers tej országos…
Tovább olvasom >Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >