A trappista az, aminek az ára a legjobban elhúzott
Magyarországon a tejtermékek terén tapasztalható a legnagyobb drágulás, a trappista sajt egy hónap alatt, novemberről decemberre 18,7 százalékkal drágult, a 20 százalékos zsírtartalmú tejföl pedig 12,5 százalékkal került többe, de a joghurt, a túró és az 1,5 százalékos tej ára is 10 százalékkal nőtt november és december között – derül ki a G7 szubjektív felméréséből.

A trappista a csúcstartó
Az emelkedés azért is figyelemre méltó, mert a portál mérése szerint általánosságban nem nőtt jelentősen az infláció mértéke a két hónap között. Az általuk 48-49 százalékosra mért infláció úgy jött ki, hogy egyes termékek (így a tejtermékek is) drágultak, míg mások olcsóbbak lettek. Utóbbiak közé tartozik a narancs és a fehérrépa, ezeknek az ára egyetlen hónap alatt 27, illetve 23 százalékkal esett vissza. A paprika és a sárgarépa 7, illetve 6 százalékkal lett olcsóbb.
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >Áprilisban emelkedett kissé az euróövezeti infláció
A vártnál nagyobbnak, az előző havival megegyezőnek bizonyult az euróövezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >