A trappista az, aminek az ára a legjobban elhúzott
Magyarországon a tejtermékek terén tapasztalható a legnagyobb drágulás, a trappista sajt egy hónap alatt, novemberről decemberre 18,7 százalékkal drágult, a 20 százalékos zsírtartalmú tejföl pedig 12,5 százalékkal került többe, de a joghurt, a túró és az 1,5 százalékos tej ára is 10 százalékkal nőtt november és december között – derül ki a G7 szubjektív felméréséből.

A trappista a csúcstartó
Az emelkedés azért is figyelemre méltó, mert a portál mérése szerint általánosságban nem nőtt jelentősen az infláció mértéke a két hónap között. Az általuk 48-49 százalékosra mért infláció úgy jött ki, hogy egyes termékek (így a tejtermékek is) drágultak, míg mások olcsóbbak lettek. Utóbbiak közé tartozik a narancs és a fehérrépa, ezeknek az ára egyetlen hónap alatt 27, illetve 23 százalékkal esett vissza. A paprika és a sárgarépa 7, illetve 6 százalékkal lett olcsóbb.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >NGM: a kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok is részt vesznek az áremelések elleni küzdelemben
A kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok önkéntes alapon vállalják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >