A Tolnatej Zrt. folyamatosan diverzifikálja termelését
A Tolnatej Zrt. diverzifikálja termelését, a korában a termelésében mintegy 90 százalékot kitevő sajtgyártás ma már csak 40-50 százalékát adja az árbevételnek, emellett folyamatosan növekszik az elmúlt tíz évben a klasszikus friss termékek – például az ESL dobozos tej, kefir, tejföl, vajak, vajkrémek – aránya; ez a vállalat új stratégiája – mondta a Tolnatej vezérigazgatója pénteken Szekszárdon az MTI-nek.
Koller Attila a XI. Coop Rally befejező napján, az utolsó helyszínen elmondta: a vállalatnál 12 ezer tonna félkemény – trappista, edami és Gauda-típusú – sajtot gyártanak évente. A cég ezzel Magyarország legnagyobb sajtelőállító üzeme; piaci részesedése országosan eléri a 30 százalékot.
A vezérigazgató az idén mintegy 27 milliárd forintos nettó árbevételre számít. Ez hasonló árbevételt jelent, mint a múlt évben. A stagnálás okát Koller Attila az elhúzódó tejpiaci válsággal magyarázta. A piac csak az elmúlt hetekben mozdult el pozitív irányban: emelkednek ugyanis a nyers tej és a késztermék árak.
A vállalat évente most mintegy 200 millió liter tejet dolgoz fel. Itt található az ország legnagyobb porító üzeme is, ami napi 500 ezer liter tej, illetve savó porítására alkalmas. Az elmúlt négy évben mintegy 7 milliárd forintot fordított a cég beruházásra. Ez a cég portfóliójának bővítését szolgálta, és ez a folyamatot szeretnék folytatni. Ezért vállalat az UHT – hosszan eltartható – tej irányába szeretne elmozdulni, ami csak egy új beruházással valósítható meg. Így jövőre megépítenek Szekszárdon egy komplett UHT-üzemet, ami 1,5 milliárd forintba kerül majd – mondta a Tolnatej vezérigazgatója.
Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára – aki pénteken részt vett a Coop rallyn – az MTI-nek elmondta: világszínvonalon termelő üzemeket látott mind Keszthelyen, a Lissé Édességgyárban, mind Alsómocsoládon, a Pick Szeged Zrt. helyi üzemében, mind pedig Szekszárdon, a Tolnatejnél. Hozzátette: a Coop-csoportnál is magas színvonalú kereskedelmi szemlélettel találkozott.
A Coop rally legnagyobb eredményének azt tartotta az államtitkár, hogy míg egy évtizede a magyar termékek aránya az élelmiszer-kiskereskedelemben alig 60 százalék volt, addig most ez az arány kisebb városokban és más vidéki településeken eléri a 85 százalékot, a nagyobb városokban pedig 80 százalék.
Tóth Géza, CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója pedig a magyar élelmiszereket és azok gyártóit népszerűsítő esemény kapcsán arról beszélt: a Coop rally azon az úton halad, amelyet korábban kitűztek, a magyar emberek ismerjék meg és vásárolják a magyar élelmiszereket. Egyre több embernek számít ugyanis már Magyarországon is a termék származási helye – húzta alá.
A XI. Coop Rally pénteken este Velencén ért véget, a kétnapos eseményen a szakemberek és az újságírók a Dunántúl kiemelkedő élelmiszeripari és -kereskedelmi cégeit ismerhették meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NAV: csaknem kéttonnányi lejárt szavatosságú sajtot találtak a pénzügyőrök egy kisteherautóban
Csaknem kéttonnányi ismeretlen eredetű, lejárt szavatosságú sajtot találtak a pénzügyőrök…
Tovább olvasom >Minden kultúrában hódít az olvadt sajt
A svájci fondue-t, a grúz hacsapurit és az amerikai mac…
Tovább olvasom >A zsugorinfláció egyre több terméket érint
2025 januárjában is folytatódott a zsugorinfláció, több élelmiszer és piperecikk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >