A Tolnatej Zrt. folyamatosan diverzifikálja termelését
A Tolnatej Zrt. diverzifikálja termelését, a korában a termelésében mintegy 90 százalékot kitevő sajtgyártás ma már csak 40-50 százalékát adja az árbevételnek, emellett folyamatosan növekszik az elmúlt tíz évben a klasszikus friss termékek – például az ESL dobozos tej, kefir, tejföl, vajak, vajkrémek – aránya; ez a vállalat új stratégiája – mondta a Tolnatej vezérigazgatója pénteken Szekszárdon az MTI-nek.
Koller Attila a XI. Coop Rally befejező napján, az utolsó helyszínen elmondta: a vállalatnál 12 ezer tonna félkemény – trappista, edami és Gauda-típusú – sajtot gyártanak évente. A cég ezzel Magyarország legnagyobb sajtelőállító üzeme; piaci részesedése országosan eléri a 30 százalékot.
A vezérigazgató az idén mintegy 27 milliárd forintos nettó árbevételre számít. Ez hasonló árbevételt jelent, mint a múlt évben. A stagnálás okát Koller Attila az elhúzódó tejpiaci válsággal magyarázta. A piac csak az elmúlt hetekben mozdult el pozitív irányban: emelkednek ugyanis a nyers tej és a késztermék árak.
A vállalat évente most mintegy 200 millió liter tejet dolgoz fel. Itt található az ország legnagyobb porító üzeme is, ami napi 500 ezer liter tej, illetve savó porítására alkalmas. Az elmúlt négy évben mintegy 7 milliárd forintot fordított a cég beruházásra. Ez a cég portfóliójának bővítését szolgálta, és ez a folyamatot szeretnék folytatni. Ezért vállalat az UHT – hosszan eltartható – tej irányába szeretne elmozdulni, ami csak egy új beruházással valósítható meg. Így jövőre megépítenek Szekszárdon egy komplett UHT-üzemet, ami 1,5 milliárd forintba kerül majd – mondta a Tolnatej vezérigazgatója.
Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára – aki pénteken részt vett a Coop rallyn – az MTI-nek elmondta: világszínvonalon termelő üzemeket látott mind Keszthelyen, a Lissé Édességgyárban, mind Alsómocsoládon, a Pick Szeged Zrt. helyi üzemében, mind pedig Szekszárdon, a Tolnatejnél. Hozzátette: a Coop-csoportnál is magas színvonalú kereskedelmi szemlélettel találkozott.
A Coop rally legnagyobb eredményének azt tartotta az államtitkár, hogy míg egy évtizede a magyar termékek aránya az élelmiszer-kiskereskedelemben alig 60 százalék volt, addig most ez az arány kisebb városokban és más vidéki településeken eléri a 85 százalékot, a nagyobb városokban pedig 80 százalék.
Tóth Géza, CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója pedig a magyar élelmiszereket és azok gyártóit népszerűsítő esemény kapcsán arról beszélt: a Coop rally azon az úton halad, amelyet korábban kitűztek, a magyar emberek ismerjék meg és vásárolják a magyar élelmiszereket. Egyre több embernek számít ugyanis már Magyarországon is a termék származási helye – húzta alá.
A XI. Coop Rally pénteken este Velencén ért véget, a kétnapos eseményen a szakemberek és az újságírók a Dunántúl kiemelkedő élelmiszeripari és -kereskedelmi cégeit ismerhették meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Újabb romániai gyárát zárja be a Lactalis
A francia tejipari óriáscég nagyrészt fúziók és felvásárlások révén bővítette…
Tovább olvasom >Úttörő innováció a sajtkészítésben: a NewMoo növényi alapú kazeint fejleszt
A NewMoo Ltd., egy izraeli élelmiszer-technológiai start-up vállalkozás, újraértelmezi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egészséges nyári táplálkozási tippeket ad az Eisberg növényi zsírokkal
Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de…
Tovább olvasom >A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >