A Tesco beveti a füstgépeket londoni áruházaiban a betörések ellen
A Tesco néhány londoni üzletében füstgépeket helyezett el, hogy megakadályozza az éjszakai betöréseket és az esetleges lopásokat. Ezek a speciális eszközök a mozgásérzékelők aktiválódásakor sűrű ködöt bocsátanak ki, jelentősen korlátozva ezzel a látási viszonyokat és nehezítve meg a tolvajok dolgát. A The Guardian szerint a füstgépeket körülbelül 120 centiméter magasságban helyezték el azon üzletekben, amelyeket magas kockázatúnak ítéltek meg a nyitvatartási időn kívüli betörések szempontjából.
A füstgépek használata egyre elterjedtebb a magas értékű termékek védelmében, mint például bankokban és ékszerboltokban. Ezek a készülékek egy speciális folyadékból állítanak elő ködöt, ami akár több órán át is képes fenntartani a sűrű ködöt az adott helyiségben. A Tesco esetében a köd minimum húsz percig marad meg, ami elegendő időt biztosíthat a rendőrség érkezéséhez. A füstgépek CCTV-kamerával is felszereltek, így a biztonsági személyzet követni tudja az eseményeket.
Az Egyesült Királyságban egyre növekvő aggodalomra ad okot a bolti lopások és a kiskereskedelmi dolgozók elleni erőszakos cselekmények száma. Egy februári adat szerint naponta 1300 erőszakos eseményt regisztrálnak, ami rávilágít a kiskereskedelmi szektorban dolgozók biztonságának fontosságára. A brit kormány tervei között szerepel, hogy Angliában és Walesben szigorúbb büntetéseket vezessenek be a bolti tolvajokkal szemben, valamint új bűncselekményként határozzák meg a kiskereskedelmi dolgozók elleni támadásokat.
A Tesco nem tervezi a füstgépek kiterjesztését további áruházakra, és a cég nem kívánt nyilatkozni a technológia további részleteiről. Az intézkedés célja, hogy csökkentse a bűncselekmények számát azon üzletekben, ahol a legnagyobb a veszély. A füstgép költségei és a telepítés bonyolultsága ellenére a Tesco számára ez egy hatékony módszer lehet a vagyonvédelemre, amely támogatja az üzleti biztonságot és csökkenti a lopásokból adódó veszteségeket.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >