A Tesco beveti a füstgépeket londoni áruházaiban a betörések ellen
A Tesco néhány londoni üzletében füstgépeket helyezett el, hogy megakadályozza az éjszakai betöréseket és az esetleges lopásokat. Ezek a speciális eszközök a mozgásérzékelők aktiválódásakor sűrű ködöt bocsátanak ki, jelentősen korlátozva ezzel a látási viszonyokat és nehezítve meg a tolvajok dolgát. A The Guardian szerint a füstgépeket körülbelül 120 centiméter magasságban helyezték el azon üzletekben, amelyeket magas kockázatúnak ítéltek meg a nyitvatartási időn kívüli betörések szempontjából.

A füstgép az új trükk a betörők ellen
A füstgépek használata egyre elterjedtebb a magas értékű termékek védelmében, mint például bankokban és ékszerboltokban. Ezek a készülékek egy speciális folyadékból állítanak elő ködöt, ami akár több órán át is képes fenntartani a sűrű ködöt az adott helyiségben. A Tesco esetében a köd minimum húsz percig marad meg, ami elegendő időt biztosíthat a rendőrség érkezéséhez. A füstgépek CCTV-kamerával is felszereltek, így a biztonsági személyzet követni tudja az eseményeket.
Az Egyesült Királyságban egyre növekvő aggodalomra ad okot a bolti lopások és a kiskereskedelmi dolgozók elleni erőszakos cselekmények száma. Egy februári adat szerint naponta 1300 erőszakos eseményt regisztrálnak, ami rávilágít a kiskereskedelmi szektorban dolgozók biztonságának fontosságára. A brit kormány tervei között szerepel, hogy Angliában és Walesben szigorúbb büntetéseket vezessenek be a bolti tolvajokkal szemben, valamint új bűncselekményként határozzák meg a kiskereskedelmi dolgozók elleni támadásokat.
A Tesco nem tervezi a füstgépek kiterjesztését további áruházakra, és a cég nem kívánt nyilatkozni a technológia további részleteiről. Az intézkedés célja, hogy csökkentse a bűncselekmények számát azon üzletekben, ahol a legnagyobb a veszély. A füstgép költségei és a telepítés bonyolultsága ellenére a Tesco számára ez egy hatékony módszer lehet a vagyonvédelemre, amely támogatja az üzleti biztonságot és csökkenti a lopásokból adódó veszteségeket.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >