A Tesco beveti a füstgépeket londoni áruházaiban a betörések ellen
A Tesco néhány londoni üzletében füstgépeket helyezett el, hogy megakadályozza az éjszakai betöréseket és az esetleges lopásokat. Ezek a speciális eszközök a mozgásérzékelők aktiválódásakor sűrű ködöt bocsátanak ki, jelentősen korlátozva ezzel a látási viszonyokat és nehezítve meg a tolvajok dolgát. A The Guardian szerint a füstgépeket körülbelül 120 centiméter magasságban helyezték el azon üzletekben, amelyeket magas kockázatúnak ítéltek meg a nyitvatartási időn kívüli betörések szempontjából.

A füstgép az új trükk a betörők ellen
A füstgépek használata egyre elterjedtebb a magas értékű termékek védelmében, mint például bankokban és ékszerboltokban. Ezek a készülékek egy speciális folyadékból állítanak elő ködöt, ami akár több órán át is képes fenntartani a sűrű ködöt az adott helyiségben. A Tesco esetében a köd minimum húsz percig marad meg, ami elegendő időt biztosíthat a rendőrség érkezéséhez. A füstgépek CCTV-kamerával is felszereltek, így a biztonsági személyzet követni tudja az eseményeket.
Az Egyesült Királyságban egyre növekvő aggodalomra ad okot a bolti lopások és a kiskereskedelmi dolgozók elleni erőszakos cselekmények száma. Egy februári adat szerint naponta 1300 erőszakos eseményt regisztrálnak, ami rávilágít a kiskereskedelmi szektorban dolgozók biztonságának fontosságára. A brit kormány tervei között szerepel, hogy Angliában és Walesben szigorúbb büntetéseket vezessenek be a bolti tolvajokkal szemben, valamint új bűncselekményként határozzák meg a kiskereskedelmi dolgozók elleni támadásokat.
A Tesco nem tervezi a füstgépek kiterjesztését további áruházakra, és a cég nem kívánt nyilatkozni a technológia további részleteiről. Az intézkedés célja, hogy csökkentse a bűncselekmények számát azon üzletekben, ahol a legnagyobb a veszély. A füstgép költségei és a telepítés bonyolultsága ellenére a Tesco számára ez egy hatékony módszer lehet a vagyonvédelemre, amely támogatja az üzleti biztonságot és csökkenti a lopásokból adódó veszteségeket.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >