A Tesco 14 napra rövidítette a kisebb partnereire vonatkozó fizetési határidőt
A Tesco sokat tesz azért, hogy szorosabbra fűzze kapcsolatát közép-európai – így magyarországi – szállítóival. A vállalat egy egyszerűbb, átláthatóbb rendszer kialakítására törekszik partnereivel: ennek érdekében szállítói számára egységes fizetési rendszert vezet be, a kisvállalkozók esetében pedig rövidebb fizetési határidőt alkalmaz.
A Krakkóban megrendezett Tesco Szállítói Konferencián Jamie Walker, a Tesco közép-európai beszerzési igazgatója több mint 1500 szállító előtt jelentette be a változásokat.
„Minden eladott termék mögött emberek és helyi vállalkozások állnak. Annak érdekében, hogy a vásárlóinknak kimagasló minőségű termékeket kínálhassunk, elengedhetetlen, hogy szállító partnereinkkel tartósan együttműködjünk, ezért folyamatosan a közös értékteremtésre, illetve kapcsolataink erősítésére törekszünk. Ennek részeként a szállítói folyamatok egyszerűsítését tűztük ki célul: örömmel jelentem be, hogy 14 napra rövidítettük a kisebb partnereinkre vonatkozó fizetési határidőt.”
A helyi kisvállalkozások működését segítő rövidebb fizetési határidő 2016. október 1-jétől lép életbe. Az új feltételek a Tesco azon Közép-Európában működő szállítóira vonatkoznak, melyek éves árbevétele nem haladja meg a 25 000 angol fontot, azaz – a Tesco által az adott pénzügyi évben használt rögzített átváltási ráta szerint – 10,66 millió forintot. A rövidebb fizetési határidő előnyeit Közép-Európában közel 1000, Magyarországon pedig jelenleg 176 szállító élvezheti.
„Tíz éve vagyunk a Tesco szállítói, és ez idő alatt folyamatosan javult a kapcsolatunk. A most bevezetett új fizetési feltételek rugalmasabbá teszik működésünket, és olyan magabiztosságot adnak, amivel nyugodtan tekinthetünk előre és dolgozhatunk a jövőre vonatkozó terveinken. Az olyan helyi kisvállalkozások számára, mint mi, ez kiemelten fontos, és örömmel látjuk, hogy a Tesco nyitott az együttműködésre” – mondta Váncza Zsolt, az OROS-SÜTI Kft. ügyvezető igazgatója.
Az átláthatóság és az egyszerűség növelése érdekében a Tesco a közepes és nagy szállítói számára is standard kifizetési feltételeket vezet be: a frissáru és egyéb élelmiszer szállítóknak 30, a nem élelmiszerjellegű szárazáru szállítóknak maximum 45, míg az egyéb, nem élelmiszer jellegű terméket szállítóknak 60 nap lesz a meghatározott kifizetési határidő.
Az egyszerűség és átláthatóság növelése érdekében az áruházlánc Szállítói Tudakozóvonal bevezetését tervezi, melynek célja, hogy a szállítók 48 órán belül választ kapjanak az együttműködésre vonatkozó kérdéseikre, valamint hogy legyen kihez fordulniuk, ha segítségre van szükségük. A szolgáltatás tesztelése jelenleg is folyik, hónapokon belül pedig mind a négy közép-európai országban bevezetik majd. „Tudjuk, hogy üzleti szempontból milyen fontos a gyors és hatékony kommunikáció. A Szállítói Tudakozóvonal tovább erősíti az együttműködést és az őszinte kapcsolatot üzleti partnereinkkel” – tette hozzá Jamie Walker.
Ezek a lépések mind azt a célt szolgálják, hogy a Tesco szakmai alapokon nyugvó, jövedelmező, hosszú távú és korrekt kapcsolatot alakítson ki a partnereivel.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >