A Tesco 14 napra rövidítette a kisebb partnereire vonatkozó fizetési határidőt
A Tesco sokat tesz azért, hogy szorosabbra fűzze kapcsolatát közép-európai – így magyarországi – szállítóival. A vállalat egy egyszerűbb, átláthatóbb rendszer kialakítására törekszik partnereivel: ennek érdekében szállítói számára egységes fizetési rendszert vezet be, a kisvállalkozók esetében pedig rövidebb fizetési határidőt alkalmaz.
A Krakkóban megrendezett Tesco Szállítói Konferencián Jamie Walker, a Tesco közép-európai beszerzési igazgatója több mint 1500 szállító előtt jelentette be a változásokat.
„Minden eladott termék mögött emberek és helyi vállalkozások állnak. Annak érdekében, hogy a vásárlóinknak kimagasló minőségű termékeket kínálhassunk, elengedhetetlen, hogy szállító partnereinkkel tartósan együttműködjünk, ezért folyamatosan a közös értékteremtésre, illetve kapcsolataink erősítésére törekszünk. Ennek részeként a szállítói folyamatok egyszerűsítését tűztük ki célul: örömmel jelentem be, hogy 14 napra rövidítettük a kisebb partnereinkre vonatkozó fizetési határidőt.”
A helyi kisvállalkozások működését segítő rövidebb fizetési határidő 2016. október 1-jétől lép életbe. Az új feltételek a Tesco azon Közép-Európában működő szállítóira vonatkoznak, melyek éves árbevétele nem haladja meg a 25 000 angol fontot, azaz – a Tesco által az adott pénzügyi évben használt rögzített átváltási ráta szerint – 10,66 millió forintot. A rövidebb fizetési határidő előnyeit Közép-Európában közel 1000, Magyarországon pedig jelenleg 176 szállító élvezheti.
„Tíz éve vagyunk a Tesco szállítói, és ez idő alatt folyamatosan javult a kapcsolatunk. A most bevezetett új fizetési feltételek rugalmasabbá teszik működésünket, és olyan magabiztosságot adnak, amivel nyugodtan tekinthetünk előre és dolgozhatunk a jövőre vonatkozó terveinken. Az olyan helyi kisvállalkozások számára, mint mi, ez kiemelten fontos, és örömmel látjuk, hogy a Tesco nyitott az együttműködésre” – mondta Váncza Zsolt, az OROS-SÜTI Kft. ügyvezető igazgatója.
Az átláthatóság és az egyszerűség növelése érdekében a Tesco a közepes és nagy szállítói számára is standard kifizetési feltételeket vezet be: a frissáru és egyéb élelmiszer szállítóknak 30, a nem élelmiszerjellegű szárazáru szállítóknak maximum 45, míg az egyéb, nem élelmiszer jellegű terméket szállítóknak 60 nap lesz a meghatározott kifizetési határidő.
Az egyszerűség és átláthatóság növelése érdekében az áruházlánc Szállítói Tudakozóvonal bevezetését tervezi, melynek célja, hogy a szállítók 48 órán belül választ kapjanak az együttműködésre vonatkozó kérdéseikre, valamint hogy legyen kihez fordulniuk, ha segítségre van szükségük. A szolgáltatás tesztelése jelenleg is folyik, hónapokon belül pedig mind a négy közép-európai országban bevezetik majd. „Tudjuk, hogy üzleti szempontból milyen fontos a gyors és hatékony kommunikáció. A Szállítói Tudakozóvonal tovább erősíti az együttműködést és az őszinte kapcsolatot üzleti partnereinkkel” – tette hozzá Jamie Walker.
Ezek a lépések mind azt a célt szolgálják, hogy a Tesco szakmai alapokon nyugvó, jövedelmező, hosszú távú és korrekt kapcsolatot alakítson ki a partnereivel.
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Kiderült, mennyit keres a Tesco első embere
A Tesco vezérigazgatója, Ken Murphy, az idei évben rekordösszegű, 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Népszerű újításra készül a Primark
2024. május 28-án Magyarországon is megnyitja első üzletét a Primark,…
Tovább olvasom >A Hermés luxuscikk-gyártó negyedéves bevétele 17 százalékkal nőtt
Elemzők által vártnál jobban nőtt a Hermés francia luxuscikk-gyártó bevétele…
Tovább olvasom >A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől
A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől…
Tovább olvasom >