Áfacsökkentést szorgalmaz a Tej Terméktanács
A Tej Terméktanács szerint a tejágazat megsegítéséhez az első és legfontosabb lépés a fogyasztói tej általános forgalmi adójának (áfa) 5 százalékra csökkentése, ezt tartalmazza az a javaslatcsomag is, amelyet már az elmúlt év novemberében átadtak a kormánynak – mondta el a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke kedden az M1 aktuális csatornán.
Mélykuti Tibor jelezte: a fogyasztói tej és a tejtermékek zöme jelenleg a 18 százalékos áfa-kategóriába tartozik, csupán a desszert termékeket terheli a 27 százalékos áfa.
A szakmaközi szervezet elnöke kiemelte: a költségvetés megkímélése érdekében csak a fogyasztói tejekre – ultrahőkezelt (UHT) tejekre, friss tejekre – kérték az áfacsökkentést.
Mélykuti Tibor szerint a tej áfájának csökkentése révén az áfacsalások mértéke is visszaszorulna, ugyanis Magyarországon az UHT tejjel történik a legnagyobb mértékű áfacsalás. Az országba érkező tejeknél mintegy 200 millió literhez köthető áfacsalás, ez nagyságrendileg eléri a 6-7 milliárd forintot – tette hozzá.
A szakmaközi szervezet előzetes számításai alapján a fogyasztói tej áfájának lecsökkentése a költségvetés számára 12 milliárd forint kiesést eredményezne. Azonban ha az országba illegálisan érkező 200 millió liter tejet a magyar ipar tudná előállítani, ezt a költségvetési kiesést kompenzálnák a befizetett adók – vélekedett a szervezet elnöke.
A tejágazat helyzetét jellemezve arra is rámutatott, hogy napjainkban a magyar tejtermelőket csak a támogatások tartják életben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >