A Tej Terméktanács számos aktivitást tervez a következő két évben
Az Európai Bizottság döntése alapján 2019-ben hagyományos különleges termék elismerést kapott a Rögös túró, mint hagyományos különleges élelmiszert felvette nyilvántartásába az EU. Ezt a fajta védettséget csak olyan termékek kaphatják meg, amelyek összetételükben vagy előállítási módjukban hagyományosak.
Ezek a termékek csak az elfogadott termékleírásokban meghatározott hagyományos alapanyagokból és/vagy hagyományos eljárás alkalmazásával állíthatók elő. A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács 2012-ben indult kezdeményezésének és munkájának nyomán elismerést kapott Rögös túró egy friss és zamatos ízű, kellemesen savanyú, aromás illatú, laza rögökbe összeálló friss sajt. Különlegessége, hogy a régiónkon, a Kárpát-medencén kívül sehol máshol nem készítenek hasonló tejterméket.
Rendkívül megtisztelő az egész magyar tejágazat számára, hogy a hírek szerint a tejföl mellett a Rögös túró is a kötelező elemek között szerepelt a Bocuse d’Or magyarországi döntőjében. Gratulálunk a magyar csapatnak, hogy az előkelő ezüst érmet nyerte el a Bocuse d’Or európai döntőjén és örülünk, hogy a sikerhez a magyar tejágazat is hozzá tudott járulni a zamatos tejföllel és a hagyományos Rögös túróval.
Szintén fontos pillanat a Rögös túró és a Tej Terméktanács életében, hogy a tegnapi napon érkezett hivatalos értesítés szerint 70%-os vissza nem térítendő támogatásban részesül „A hagyományosan sokszínű Rögös túró – élmény az édestől a sósig és a főfogástól a desszertig” című 330 millió Ft összköltségvetésű kétéves programjának végrehajtása. A „Minőségrendszerekhez kapcsolódó előállítói, termelői csoportosulások tájékoztatási és promóciós tevékenysége” című VP3-3.2.1-21 kódszámú felhívás alapján elnyert pályázatában a Tej Terméktanács számos aktivitást tervez a következő két évben.
Kapcsolódó cikkeink
Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >