A Tej Terméktanács már 20 éve edukálja a gyerekeket
A Tej Terméktanács több mint 20 éve végez országos szintű, általános iskolás gyermekek és pedagógusaik számára folytatott oktató, ismeretterjesztő tevekénységet, a tej és tejtermékek pozitív élettani hatásairól.
2015. és 2024. között már közel 90 ezer kisiskolás gyermeknek nyílt lehetősége részt venni a Terméktanács megújult, modern élményparkkal működtetett iskolai edukációs programsorozatában.
2024-ben is teljes gőzzel zajlott az edukációs roadshow, melynek eredményei – a számok nyelvén – az alábbiak:
- oktatási napok száma: 131 nap (tavasz: 77 nap, ősz: 55 nap)
- a programban résztvevő iskolák száma: 117 db
- rendhagyó osztályfőnöki órák száma: 973 db
- a programban résztvevő gyermekek száma: 20 ezer fő
- összes megtett km: 29 741 km
A „Van itthon tej!” címmel működtetett mobil kiállítás célja, hogy ösztönözzön a hazai tej és tejtermékek fogyasztására, az egészségtudatos táplálkozásra az iskolai keretek között is, hiszen az itt szerzett ismeretek jobban beépülnek a gyermekek mindennapi táplálkozási kultúrájába, ezáltal szokásukká válik a tejivás és a tejtermék fogyasztás. A program során a gyerekek rendhagyó osztályfőnöki óra keretében, dietetikus által – kellő szakmaisággal, de mégis a gyermekek nyelvén – tartott ismeretterjesztő előadást követően, öt élményállomáson keresztül járhatják végig a tej útját, ahol modern eszközök segítségével ismerkedhetnek meg a teljes folyamattal.
A kiállítás eszközparkja a mai kor gyermekének igényei alapján összeállított izgalmas és érdekes állomásokkal került kialakításra. Az élménypontok között szerepel a műtehén fejés, illetve egy virtuális valóság formájában megalkotott állomás, melynek segítségével játékos keretek között a Tejszív logóval ismerkedhetnek meg a gyerekek. A kisiskolások egy, a tejtermékekhez kötődő játék során egy tableten keresztül megtapasztalhatják a kiterjesztett valóságot is, mellyel megtudhatják milyen szabad szemmel nem látható vitaminok és ásványi anyagok találhatók meg a tejben, de az állomások során a tehénetetés rejtelmeibe is bekukkanthatnak. Mindezeken túl egy versenypályává alakított terepasztalon ismerkedhetnek meg a tejtermelés folyamatával. A pályát végig járva a gyermekek teljes képet kaphatnak a tej útjáról.
A helyszíni tapasztalatok, illetve az iskolák reakciói azt támasztják alá, hogy a kiállítást a diákok és pedagógusaik is egyaránt szívesen fogadták és maradandó élményt jelentett számukra. A kiállítás újszerűségének, korszerű eszközeinek és interaktivitásának köszönhetően játékosan, de célratörően vezette a diákokat a kommunikációs üzenet befogadására, elősegítve ezáltal a program céljának megvalósítását (a fiatalok egészséges táplálkozása, a tejtermékek megszerettetése és fogyasztásuk növelése).
Kapcsolódó cikkeink
20 millió fontos beruházással kezd helyi gyártásba az Ehrmann az Egyesült Királyságban
Az Ehrmann német tejipari vállalat 20 millió fontos (kb. 27,1…
Tovább olvasom >Ír ínyencség lett a világ legjobb sótlan vaja
Nem minden vaj egyforma – ezt bizonyítja a világ egyik…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: az árréscsökkentés mérsékelte az árakat, az OKSZ bírálatát vitatják
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közlése szerint az árréscsökkentés eredményes volt,…
Tovább olvasom >Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >Meghosszabbította a kormány az árrésstopot
Orbán Viktor a Harcosok Klubja nevű Facebook-csoportban jelentette be, hogy…
Tovább olvasom >