A tavalyi rekord év után további erőteljes növekedés előtt állnak a hazai webáruházak
Rekord évet zártak a hazai webáruházak tavaly, összesített forgalmuk először lépte át az 1000 milliárd forintot, 2025-re pedig akár egy-másfélszeresére is bővülhet az online kiskereskedelem – közölte a Reacty Digital szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint a 2020-ban mért nettó 1046 milliárd forintos forgalom 34 százalékos növekedést jelent a 2019-es nettó 781 milliárd forinthoz képest. A korábbi évek növekedési ütemét figyelembe véve ez nagyjából két évnyi bővülésnek felel meg. Tavaly az e-kiskereskedelem részesedése elérte a teljes kiskereskedelem forgalmának közel 10 százalékát, vagyis minden tizedik forintjukat online költötték el a hazai vásárlók.
A Reacty Digital előrejelzése szerint 2025-re a gazdasági környezettől és a fogyasztói szokásoktól függően további 91-161 százalékos növekedés várható.
Részletezték, hogy az optimista várakozások szerinti 161 százalékos növekedéssel az e-kiskereskedelmi forgalom folyó áron meghaladhatja a nettó 2700 milliárd forintot 2025-re. Pesszimista számítás szerint is növekedésre kell számítani az online forgalomban Magyarországon, eszerint a forgatókönyv szerint 91 százalékos bővülés várható, ami nagyjából nettó 2000 milliárd forintos forgalmat jelenthet. A két véglet közötti realista forgatókönyv 137 százalékos bővüléssel nettó 2500 milliárdos forgalmat prognosztizál 2025-re.
A Reacty Digital e-kereskedők körében végzett felmérése szerint tavaly a legnagyobb forgalmú termékkategória a számítástechnika volt, ezt követte a ruházat és sportruházat, valamint a szórakoztató elektronika.
A koronavírus-járvány miatti lezárások következtében a webáruházak 2020 és 2021 márciusában is olyan kiemelkedő forgalommal számolhattak, amilyenre korábban csak a karácsonyi időszakban volt példa.
A webáruházak szerint tavaly a vásárlások értékének 54 százalékát fizették az online rendelők készpénzmentesen, így 2020-ban először a készpénz elveszítette dominanciáját az e-kiskereskedelemben. Amire a szakemberek évek óta vártak, abban a járvány tudott áttörést elérni – hívta fel a figyelmet a Reacty Digital.
A Reacty Digital e-kereskedők bevonásával, az Olcsóbbat.hu szakmai támogatásával, 2021. március 22. és április 21. között végezte kutatását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday 2024: Egy esetleges csalódás sem veszi el a vásárlási kedvet
A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79…
Tovább olvasom >Virágzik a használt termékek piaca
A felnőtt magyar lakosság kétharmada vásárolt már használt terméket, elsősorban…
Tovább olvasom >A League of Legends-től az energiaitalokig: a gamerek véleményformáló ereje
A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >