A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak a cégek küldik kötelező tanfolyamokra a dolgozókat, hanem a munkavállalók is igénylik, hogy tanuljanak, fejlődjenek – és ebben a vállalat is támogatást nyújtson. A K&H HR szakértője szerint ennek az az oka, hogy a biztonságérzet és az önkiteljesedés elérésében is komoly szerepet játszik, hogy mennyire piacképes, jövőtálló a tudásunk. A több napos-hetes tanfolyamok mellett pedig egyre inkább teret nyernek a mikrolearning képzések, vagyis amikor kisebb, fókuszált egységekben lehet elsajátítani egy-egy új ismeretet.
Úgy tűnik, fontosabb lett a munkahelyi tanulás a karriernél. A Randstad legutóbbi, 2024-es Workmonitor kutatása alapján a munkahelyi fejlődési lehetőségek között a tréningek, képzések kerültek az első helyre, miközben a karrier megvalósítása csak a második helyen szerepel a munkahellyel szemben támasztott igények szempontjából – generációtól függetlenül. A tanulás, fejlődés lehetősége azonban a cégek többségénél még hiányos. A megkérdezettek csupán 46 százaléka jelezte, hogy vállalata segítséget nyújt a jövőálló tudás megszerzésében – holott a dolgozók közel negyede akár fel is mondana ennek hiányában.
„A cégek többségénél még mindig az anyagi juttatások és a munka-magánélet egyensúlyának biztosítása áll a fókuszban, és nem fordítanak kellő figyelmet arra, hogy a képzési lehetőségek is a munkáltatói csomag részét képezzék. Holott, ha lehetőséget biztosítunk a tanulásra, az új tudás és képességek megszerzésére, az a cég számára is előnyös, mert egyre képzettebbek lesznek a dolgozói. Az egyéneknek pedig biztonságérzetet nyújt, hogy a rendkívül gyorsan változó gazdasági és technológiai környezetben az új képességek elsajátítása és a technológiák naprakész ismerete biztosítja, hogy a munkájukra és tudásukra szükség lesz a jövőben is”
– mondta el Medvey Leila, a K&H HR vezetője.
„Van azonban még egy komoly értéke a munkahelyi fejlődési lehetőségnek – legyen szó akár képzésekről, akár egy új csapatban vagy szakterületen való munkavégzésről. Mégpedig az, hogy az új ismeretek, emberek, projektek inspirálnak, sikerélményt, lehetőséget adnak arra, hogy új területeken is kiteljesedjünk – vagyis összességében elégedettebbek, boldogabbak, motiváltabbak lesznek a munkatársak. A K&H-nál ezért lehetőséget nyújtunk arra, hogy a kollégák nemcsak felfelé, de vertikálisan, vagyis oldalirányba is építhessék karrierjüket, bármikor kipróbálhassák magukat másik szakterületen: 2023-ban munkatársaink 22 százaléka váltott pozíciót a cégen belül”
– hangsúlyozta Medvey Leila.
„A képzéseket illetően pedig folyamatosan újítunk és bővítünk, hogy munkavállalóink is lépést tarthassanak a fejlődéssel. Éves szinten 7 napot töltenek valamilyen képzésen a kollégák, ami meghaladja a piaci sztenderd 3-5 napos átlagot. Ezen belül pedig már nem csak e-learningeket biztosítunk, hanem érdekes szakmai előadásokon, kerekasztal beszélgetéseken vehetnek részt, olyan témákban, mint a mesterséges intelligencia, a fenntarthatóság vagy a generációs kommunikáció, amelyek nemcsak a szakmai, vezetői, hanem a magánéleti döntéseikben is nagy segítséget nyújtanak. A pénzügyi és IT szakmai képzések mellett pedig olyan, a mindennapi életünkben is rendkívül praktikus képességfejlesztő tréningeket szervezünk, mint például az időgazdálkodás, vagy a stresszkezelés”
– tette hozzá a szakértő.
Sok kicsi is sokra megy
Akár szakmai, akár egyéb képzésekről legyen szó, megfigyelhető a mikrolearning előretörése – vagyis az elsajátítandó ismeretek kisebb tanegységekre osztása, amellyel fókuszáltan és időhatékonyan elsajátítható egy-egy új ismereti anyag. A bank esetében erre szolgál a „tudásmorzsák” képzési program, amelyben a munkatársak praktikus és gyorsan elvégezhető e-learning anyagokon keresztül sajátíthatják el a mindennapi életet segítő, praktikus ismereteket.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >