A szépségiparban az SMS stratégiai fontosságú

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 05. 12. 23:02

Az SMS szöveges üzenet marketing célú használata nem újdonság. Mégis egyre kedveltebb a kozmatikumok világában. Ügyes fogásokkal az értékesítés közvetlen és közvetett növelésére szolgál, még a világjárvány idején is.

A szépségiparban az SMS stratégiai fontosságú

A szépségiparban az SMS stratégiai fontosságú

Évtizedes múltra tekint vissza a promóciós SMS kiküldés, hatékonysága és tranzakciós konverziója miatt. A koronavírus helyzetben érzékennyé vált, újragondolt kommunikációs mixben azonban meg is újulhat a szerepe.

Megnyitás és le(nem)íratkozás

Az Astral Brands Pür márkája például heti 2 szöveges üzenetet és e-mailt küld a feliratkozói zárt csoportjának és ezt a tevékenységet tovább folytatja a pandémiás helyzetben is. Bár a hangvételen és a kommunikációs stíluson változtattak. A karantén-helyzetre való tekintettel kevésbé fókuszálnak a promóciókra, inkább a termékeik minőségéről, előnyeiről beszélnek és egy kis vidámságot is csempésznek a sorok közé. Itt-ott azért továbbra is feltűnnek az akciók is. Az utóbbi 6 hétben azt tapasztalták, hogy megnövekedett az érdeklődés és 20%-kal többen iratkoztak fel a honlapjukon az SMS küldésre. Ennek azért is örülnek, mert jótékonysági akcióba kezdtek a vészhelyzetben frontvonalban dolgozó ápolónők támogatására.

A PÜR márka is aktív az SMS marketingben

A PÜR márka is aktív az SMS marketingben, ráadásul most az ápolónőket is támogatja jótékonysági akciója keretében

A mobil üzenet szolgáltatójuk az Attentive Mobile, akinek ügyfélkörében több más szépségipari szereplő, így a Supergoop és a Tarte Cosmetics is megtalálható, azt nyilatkozta, hogy március 30. – április 12. között a teljes ügyfélkörüket tekintve 53%-kal többen jelentkeztek fel naponta, mint január-februárban.

Több forrásból is megerősítették, hogy az SMS-eknek 100% a megnyitási arányuk, mivel az emberek utálják az olvasatlan üzeneteket. Ezért tartják az SMS szövegeket hatékonyabbnak, mint az email kiküldést vagy más digitális megközelítést. Egy 2018-as IBM kutatás szerint az átlagos leíratkozási arány e-mailek esetén 11% míg az SMS-nél csak 5%.

Slágerekkel is szépít a Kopari

A természetes alapanyagokkal készülő, vegán kozmetikumokat kínáló Kopari márka 2018 közepétől küld havi 4 üzenetet, a mára már 40 000 főt számláló feliratkozói bázisának. Korábban a nagy promóciókat és marketing üzeneteket küldték ki ilyen módon.

A kókuszolaj alapú natúr termékeiről híres Kopari márka

A Kopari márka kókuszolaj alapú natúr termékeiről híres

Március közepe óta más megközelítéssel SMS-eznek. Például nem csak a saját weboldalukra irányítják a figyelmet, hanem más honlapokkal is együtt dolgoznak. A Spotify-jal is együttműködtek. A Kopari saját lejátszási listát állított össze az általa kedveltnek tartott slágerekből és az erre mutató linket küldte el szöveges üzenetben április 17-én. A linkre 20%-kal többen kattintottak, mint a negyedév többi üzenetére. Mivel a saját weboldaluk is be volt linkelve, rekord klikkelést és eladást értek el, bár nem ez volt az elsődleges cél, minden első negyedéves promóciós eredményen túltett ez az ötlet.

A Kopari saját sláger gyűjteményt ajánl vásárlóinak

A Kopari saját sláger gyűjteményt ajánl vásárlóinak a Spotify-on

Elköteleződés SMS-ből

Az E.l.f. Cosmetics is fontosnak tartja az SMS marketinget. 140 000 főt számláló felíratkozó bázisuknak legalább 3 üzenetet és e-mailt küldenek ki havonta. Az utóbbi időben azt figyelték meg, hogy az SMS felülkerekedik az e-maileken, mert ez utóbbi kinyitási aránya 9%-kal csökkent. A vállalat mérései szerint az elköteleződési ráta – egy üzenet hatására bekövetkező látogatottsági és rendelési szám növekedés –  40%-kal magasabb az SMS-ek esetén, mint az e-maileknél. Áprilisban szüneteltették az üzenetek kiküldését.

Az E.l.f. Cosmetics számos jótékonysági aktivitással sgíti a világjárványban nehéz helyzetbe kerülőket

Az E.l.f. Cosmetics számos jótékonysági aktivitással sgíti a világjárványban nehéz helyzetbe kerülőket

Az E.l.f. adományokkal, a TikTok alkalmazáson meghirdetett #eyeslipsfacesafe higiéniát népszerűsítő kampánnyal és országonként még számos aktivitással járul hozzá a koronavírus-helyzet elviselhetőbbé tételéhez.

Kátai Ildikó

Kapcsolódó cikkeink