A szakbolthálózatok fejlesztése mentheti meg a pékeket
Tavaly nem javult a sütőipari cégek helyzete, idén tovább romolhat piaci pozíciójuk. A cégek szakbolthálózatok kialakításával és technológiai fejlesztéssel menekülnének előre, alacsony nyereségtermelő képességük miatt azonban nem jutnak elég forráshoz.
A sütőipari cégek helyzete, jövedelmezősége tavaly nem javult érdemben, az ágazatot ráadásul a gazdasági válság okozta fogyasztáscsökkenés is sújtotta. Werli József, a Magyar Pékszövetség titkára szerint a fogyasztás tavaly 4 százalékkal csökkent és a termékszerkezet is kedvezőtlenül változott az alacsonyabb árfekvésű termékek javára.
A pékségek helyzetét tovább rontja az energia- és üzemanyagárak drasztikus emelkedése. A sütőipari termékek közel 80 százalékát a kiskereskedelemben értékesítik. A pékségeknek azonban nincs ráhatásuk a kereskedők termékszerkezetére vagy a fogyasztói árakra.
Lényegi javulást hozhatna, ha az ipar növelni tudná a saját szaküzletekben történő értékesítés – jelenleg mindössze 16-17 százalék körüli – arányát. A szakbolthálózat fejlesztése révén a termékek minőségével arányos árakat alakíthatnának ki a vállalkozások. Emellett közvetlenül is kapcsolatba kerülhetnének a fogyasztókkal, megismerve a valódi igényeket. A közvetítői szerep jelenleg ugyanis a kereskedőké, ők azonban a minél olcsóbb és nagyobb térfogatú termékek megszerzésében érdekeltek – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >