A szakbolthálózatok fejlesztése mentheti meg a pékeket
Tavaly nem javult a sütőipari cégek helyzete, idén tovább romolhat piaci pozíciójuk. A cégek szakbolthálózatok kialakításával és technológiai fejlesztéssel menekülnének előre, alacsony nyereségtermelő képességük miatt azonban nem jutnak elég forráshoz.
A sütőipari cégek helyzete, jövedelmezősége tavaly nem javult érdemben, az ágazatot ráadásul a gazdasági válság okozta fogyasztáscsökkenés is sújtotta. Werli József, a Magyar Pékszövetség titkára szerint a fogyasztás tavaly 4 százalékkal csökkent és a termékszerkezet is kedvezőtlenül változott az alacsonyabb árfekvésű termékek javára.
A pékségek helyzetét tovább rontja az energia- és üzemanyagárak drasztikus emelkedése. A sütőipari termékek közel 80 százalékát a kiskereskedelemben értékesítik. A pékségeknek azonban nincs ráhatásuk a kereskedők termékszerkezetére vagy a fogyasztói árakra.
Lényegi javulást hozhatna, ha az ipar növelni tudná a saját szaküzletekben történő értékesítés – jelenleg mindössze 16-17 százalék körüli – arányát. A szakbolthálózat fejlesztése révén a termékek minőségével arányos árakat alakíthatnának ki a vállalkozások. Emellett közvetlenül is kapcsolatba kerülhetnének a fogyasztókkal, megismerve a valódi igényeket. A közvetítői szerep jelenleg ugyanis a kereskedőké, ők azonban a minél olcsóbb és nagyobb térfogatú termékek megszerzésében érdekeltek – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >