A szakbolthálózatok fejlesztése mentheti meg a pékeket
Tavaly nem javult a sütőipari cégek helyzete, idén tovább romolhat piaci pozíciójuk. A cégek szakbolthálózatok kialakításával és technológiai fejlesztéssel menekülnének előre, alacsony nyereségtermelő képességük miatt azonban nem jutnak elég forráshoz.
A sütőipari cégek helyzete, jövedelmezősége tavaly nem javult érdemben, az ágazatot ráadásul a gazdasági válság okozta fogyasztáscsökkenés is sújtotta. Werli József, a Magyar Pékszövetség titkára szerint a fogyasztás tavaly 4 százalékkal csökkent és a termékszerkezet is kedvezőtlenül változott az alacsonyabb árfekvésű termékek javára.
A pékségek helyzetét tovább rontja az energia- és üzemanyagárak drasztikus emelkedése. A sütőipari termékek közel 80 százalékát a kiskereskedelemben értékesítik. A pékségeknek azonban nincs ráhatásuk a kereskedők termékszerkezetére vagy a fogyasztói árakra.
Lényegi javulást hozhatna, ha az ipar növelni tudná a saját szaküzletekben történő értékesítés – jelenleg mindössze 16-17 százalék körüli – arányát. A szakbolthálózat fejlesztése révén a termékek minőségével arányos árakat alakíthatnának ki a vállalkozások. Emellett közvetlenül is kapcsolatba kerülhetnének a fogyasztókkal, megismerve a valódi igényeket. A közvetítői szerep jelenleg ugyanis a kereskedőké, ők azonban a minél olcsóbb és nagyobb térfogatú termékek megszerzésében érdekeltek – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >