A Superbrandek a többi márkánál ismertebbek és vonzóbbak

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 01. 16. 00:00

A szektorok szerint összesített márkapotenciál indexek alapján a húskészítmények, az egészségmegőrző termékek és a közösségi portálok érték el a legjobb eredményt.

A Superbrands 2007-ben első ízben kérte fel átfogó fogyasztói kutatás elvégzésére a GfK Hungária Piackutató Intézetet annak érdekében, hogy a szakma minden eddiginél pontosabb képet kaphasson a magyarországi fogyasztók márkatudatosságáról, illetve a márkatulajdonosok megismerhessék a fogyasztók véleményét.


Az 1000 fő megkérdezésére alapuló felmérés azt vizsgálta, hogy egy márkának mekkora a vonzereje, illetve milyen kép él a fogyasztókban egy adott márkáról. A GfK Csoport által kifejlesztett úgynevezett Brand Potential Index (BPI) – azaz márkapotenciál index – mutató a márkák megítélését egy, tíz állítást tartalmazó kérdőív segítségével három dimenzió mentén összegzi: milyen racionális és emocionális értékekkel ruháznak fel a fogyasztók egy adott márkát, illetve mennyire ösztönöz egy adott márka vásárlásra. A megkérdezés 29 Superbrands – Programban résztvevő márka mellett további 65 márkára is kiterjedt. A Superbrands díjat kiérdemlő márkák összesített márkapotenciál indexe pedig meghaladja a 94 márka összesített indexét. 


A támogatott ismertség terén a mobiltelefon szolgáltatók végeztek az élen – közülük és egyben az összes vizsgált márka közül a T-Mobile a legismertebb Superbrand. A Superbrandek közül a legmagasabb BPI-értéket a Herz kapta a válaszadóktól, ezt követi az IWIW és a Vanish.

Kapcsolódó cikkeink