A Starbucks a legértékesebb éttermi márka

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 05. 18. 11:58

A Brand Finance független tanácsadó cég 2023-as „Restaurants 25” jelentése szerint továbbra is a Starbucks és a McDonald’s a világ legértékesebb éttermi márkái.

Starbucks logo

A cég éves jelentése olyan tényezők alapján értékeli az év 25 legértékesebb éttermi márkáját világszerte, mint a márka erőssége, a piaci részesedés és a jogdíjak aránya.

Miután az elmúlt hat évben a legértékesebb éttermi márkák közül az első helyen állt, a most is no.1. helyezett Starbucks tovább erősítette pozícióját a kategóriában. A Brand Finance megállapítása szerint a Starbucks márkaértéke 17%-kal, 53,4 milliárd dollárra nőtt 2022-ben, és ezzel tovább nőtt a távolság közte és a második legértékesebb éttermi márka, a McDonald’s között.

A Starbucks értéke a pandémia előtti szinthez képest is 30%-kal emelkedett, amit a jelentés a vállalat 2022 szeptemberében bemutatott újjáalakulási stratégiájának tulajdonít.