A siker receptje
Kovács Anna a MÉTE versenyén lapunk különdíját nyerte el majonézével. Kérem, mutassa be magát röviden!
K. A.: – 25 éves vagyok, Corvinus Egyetem élelmiszermérnöki karán fogok végezni ebben az esztendőben.
Gratulálok a Trade magazin különdíjához! Úgy tudom, hogy nemcsak az újság díjazottja lett, hanem a „növényi alapanyagok, feldolgozott technológiák” szekcióban is első helyezést ért el. Hogyan jött az ötlet, hogy részt vegyen a versenyen?
K. A.: – Az egyik konzulensem a tavalyi esztendőben vajat készített, és azon gondolkoztunk, hogy ezt a terméket kiegészítjük még két termékkel, amelyből az egyik a majonéz. Olyan termék fejlesztése volt a cél, ami nem tartalmaz tartósítószert, mesterséges anyagot, sűrítőt, hozzáadott adalékokat és ízfokozót. A majonézt nagyon sokan fogyasztják korcsoporttól függetlenül, és különböző ételekben is felhasználható. Jogos igény a tartósítószer-mentesség, ami ízben nem különbözik a megszokottól.
Hol nyílt lehetősége az ötlet megvalósítására?
K. A.: – Gabona- és iparinövény-technológia szakon fogtam hozzá a termék kidolgozásához. Elkezdtünk kísérletezni a megfelelő receptúrán. Előállítottuk, megkóstoltuk. Változtattunk, előállítottuk, megkóstoltuk. Így jött létre a végleges recept. Fél év alatt állt össze a termék, az ötlettől a megvalósításáig.
Bár a receptet bizonyára nem árulja el, de talán néhány szakmai titkot megoszthat olvasóinkkal.
K. A.: – A majonéz klasszikus alapanyaga a tojás és az olaj. Ezeket természetesen mi sem hagytuk ki, csak mi a klasszikus növényi olajat egy kitűnő minőségű extra szűz olívaolajra cseréltük, valamint a fűszerezésbe is apróbb változtatásokat vittünk, amivel magas K-,Cl-, Mg-tartalmat értünk el. Jelen pillanatban másfél-két hétig tudjuk tárolni. Ezt szeretnénk másfél-két hónapra növelni, amelyre már megvannak a technológiai ötletek, de ebben sem lesz tartósítószer.
Milyen mezőnyben kellett helytállni?
K. A.: – Több előadást hallgattam meg, például a gluténmentes sörgyártásról, a gyümölcspüré-készítményről 3–6 éves gyermekek részére, vagy például egy probiotikus termékről.
Elkészült a termék. Hogyan tovább?
K. A.: – Elkezdtük a szabadalmat intézni. Szeretnénk továbbfejleszteni, amihez körülbelül még fél évre van szükségünk, hogy egy hosszabb ideig eltartható és krémesebb, piackész terméket kapjunk. Termékcsoportban szeretnénk az értékesítését megvalósítani, cégeken keresztül. Ebbe a termékcsoportba a majonézhez és a vajhoz a későbbiekben társulna egy krémsajt is. Olyan cégekkel szeretnénk szerződni, akik nyitottak arra, hogy a termék fejlesztésében a továbbiakban is szerepet kaphassunk, hiszen a mi „gyermekünk”.
Az összetételen kívül odafigyeltek olyan szempontra is, mint például a piacképesség? Végeztek árkalkulációt?
K. A.: – A két piacvezető terméknél drágább, de a boltban kapható majonézek áraival egyezően kalkulálható. Olyan árat szeretnénk kialakítani, ami mindenki számára elérhető.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >