A siker elemei
Horváth Ágnest, a McDonald’s frissen kinevezett ügyvezető igazgatóját terveiről, valamint az étteremlánc fejlődésének néhány stratégiai állomásáról kérdeztük. Milyen változásokat érzékelhetnek a fogyasztók, illetve a franchise-bérlők az Ön kinevezése után?
H. Á.: – A McDonald’s-nél minden sikeres vezető mögött jó csapat áll; a stratégiát együtt alakítjuk ki, ami egy ilyen szintű váltást is gördülékennyé tesz. Elődöm helyetteseként az elmúlt években a vállalat szinte minden működési területéért feleltem, a mindenkori irányokat is közösen dolgoztuk ki – ezek mentén folytatom a munkát, csak persze saját vezetési stílusomban. Radikális változást sem a vendégeink, sem a partnereink nem éreznek majd. Az együttműködést a partnerekkel megkönnyíti, hogy elhárulnak a nyelvi akadályok, és az azonos kulturális gyökerek is előnyt jelentenek, mivel jobban átérezhető a magyar emberek mentalitása.
Hogyan élték meg a fogyasztók a McDonald’s üzletek enteriőrjének minőségi változásait?
H. Á.: – Felújítási programunkat pár éve indítottuk: szolgáltatásaink bővülő körét a kor igényeinek megfelelő színvonalú környezetben kívántuk biztosítani. Vendégeink visszajelzései azt igazolják, hogy jó döntést hoztunk. A programot folytatjuk, célunk, hogy néhány éven belül már csak új, illetve felújított éttermekben fogadjunk vendégeket.
Milyen potenciált lát a hazai reggeliztetési piacban?
H. Á.: – A hazai fogyasztói szokások komoly átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években, vendégeink egyre inkább nyitnak a reggeli felé. A reggelizési piacban komoly lehetőségeket látok termékválasztékunk hazai íz- és ízlésvilághoz igazított kínálatának bővítésében, ahogyan ez a bundáskenyér, vagy a most tavasszal bevezetett fonott kalács esetében is történt. A reggeli-üzletág továbbra is az egyik fókuszterületünk lesz, megkülönböztetése érdekében a jövőben is élesen elkülönítjük majd reggeli és nappali termékválasztékunkat.
Elterjedhetnek-e az étteremtől függetlenül működő McCafék?
– A McCafé nemcsak a hazai kávézópiacon, de a McDonald’s rendszerén belül is igazi sikertörténet. 2003-ban nyitottuk meg az első kávézónkat a Régiposta utcai étteremben, ma már 34 egységet üzemeltetünk, de ezek közül csak az Aréna Pláza-beli egység önálló. Koncepciónk szerint a jövőben főként az éttermek szolgáltatásait bővítjük kávézóval. Önálló egység nyitásának számos feltétel együttes teljesülése esetén van realitása, amelyek közül a legfontosabb a kiemelt lokáció és a gazdaságos üzemeltetés.
Ön szerint miben fejlődött legtöbbet a gyorséttermi szektor az elmúlt néhány évben?
H. Á.: – Minden területen komoly fejlődésről beszélhetünk – a kiszolgálástól a dizájnig. A legnagyobb változást leginkább a termékek vonatkozásában látom. A folyamatos fejlesztések, a vendég-igények fejlődése és a piaci verseny fokozódása korábban elképzelhetetlen alapanyag-, termék- és választékbővülést hozott: az egészségtudatos étrendhez illeszkedő választék, fair trade alapanyagok, bio minősítésű termékek fémjelzik ezt az utat, ami meggyőződésem szerint a jövő fejlődési irányát is kijelöli.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >