Kiderült, hogy ki Magyarország legsikeresebb vállalkozónője és női vezetője 2020-ban
Július 9-én hirdette ki a SEED Alapítvány és a Sikeres Nők Egyesülete (Professional Women’s Association – PWA), hogy ki lett 2020 legsikeresebb női vállalkozója és női vezetője. Az áprilisban kiírt pályázatra ebben a nehéz, válságos időszakban is rendkívül színvonalas pályamunkák érkezett a zsűri elé. Az ünnepélyes díjátadóra a SEED Alapítvány csütörtökönként megrendezett Online Vállalkozói Fóruma évadzáró beszélgetésének keretében került sor a Margitszigeten, a Bringóhintó Kft. helyszínén.
Olyan hölgyek mesélték el a történetüket a verseny során, akik a legnagyobb nehézségek közepette sem adták fel, akiknek mindig támadt egy ötletük a továbblépésre, a vállalkozás tovább lendítésére, akiknek volt bátorságuk ahhoz, hogy nemet mondjanak arra, ami nem belőlük fakadt, amiről azt gondolták, hogy nem passzol az egyéniségükhöz, és igent arra, ami a mélyből szólította meg őket.
A verseny nyertesei:
2020 legsikeresebb női vállalkozója, vállalkozása – LOPES-SZABÓ ZSUZSANNA,
a Györgytea Kft. vezetője, aki édesapjával, a bükki füvesemberrel, Szabó Gyuri bácsival alapította a céget 2004-ben. Álljon itt egy részlet Zsuzsanna inspiráló történetéből.
„2004-ben alapítottuk édesapámmal a gyógynövényes vállalkozásunkat. Én bölcsész végzettséggel rendelkezem, azért nekiindultam az ismeretlennek, abban a biztos tudatban, hogy pár hónap alatt úgyis csődbe viszem az egészet. Ma, 16 év után a vállalkozás több száz milliós bevétellel rendelkezik, és 40 munkahelyet teremtett. Kezdetben apám unszolásának engedve dolgoztam, majd az évek múltával ráébredtem, hogy kedvem lelem a munkában. (…) Büszke vagyok az eredményekre. (…) De a legbüszkébb mégis arra vagyok, hogy 40 családban vásárolnak tejet, kenyeret, a gyereknek cipőt abból a pénzből, amit nálunk keresnek.”
Lopes-Szabó Zsuzsanna az elismerés átvételekor annyit üzent vállalkozó nőtársainak, hogy amikor vállalkozásba kezdenek, vagy egy jó ötlet megvalósításán gondolkodnak, hallgassanak az ösztöneikre. Hozzátette: a női vállalkozók önbizalmának növeléséhez férfiak is kellenek, úgyhogy „szeressenek és bátorítsanak minket uraim!”
2020 legsikeresebb női vezetője – HERMANN ZSUZSANNA, a Trade Magazin ügyvezető-főszerkesztője. Íme egy részlet Zsuzsanna történetéből, akit a kollégái jelöltek a díjra:
„Kisvállalkozás révén már ’kis családként’ működik a csapat, ahol mindenki igyekszik támogatni egymást, a felmerülő problémákat együtt meg tudjuk beszélni és megoldást keresni rájuk. Ez Zsuzsa nélkül nem jöhetne létre, nagyon figyel minden kolléga szakmai és lelki fejlődésére is egyaránt. A töretlen siker talán a folyamatos szakmai megújuláson, alkalmazkodáson és egymás kölcsönös tiszteletén alapul.”
Hermann Zsuzsanna a díj átvételekor elmondta, a díjon kívül nagyon nagy elismerés számára, hogy a kollégái nevezték be a pályázatra.
A vállalkozónőknek üzenve pedig hangsúlyozta: a vállalkozói létforma nem való mindenkinek, akinek viszont van egy álma, és elég kitartó, elszánt, kreatív és alázatos, az adjon, magának és az álmának egy esélyt!
2020 leginspirálóbb sikertörténete (587 közönségszavazat alapján) – DOHOS ÁGNES,
az IT megoldásokat szállító IDBC Cégcsoport ügyvezető partnere írta, akit a kollégái beszéltek rá a jelentkezésre. Álljon itt néhány részlet Ágnes történetéből, amely ebben az évben a leginkább megérintette az olvasókat:
„Édesapám karmester, ezért kiskorom óta láttam a példát, hogy a dirigálás nem parancsolgatás, hanem az összhang megteremtése a zenekarban. (…) Egyszer csak belépett az életembe egy új párkapcsolat, és ez megadta a kellő lökést és alapot a továbblépéshez. Az új párommal – későbbi férjemmel – a közös élet megkezdése után 2014-ben belevágtunk a cégalapításba is, és megszületett az IDBC informatikai tanácsadó cégcsoport. (…) A kezdeti üzleti sikerek gyorsan lendületet adtak a cég növekedéséhez, az első teljes év már 15 ügyfelet és 300 milliós árbevételt hozott. Ehhez a növekedéshez hozzá kellett igazítani a szervezetet és persze magunkat is. (…) Számomra az a legfontosabb, hogy folyamatosan figyeljük és fejlesszük magunkat. Az utóbbi időszakban arra koncentráltam, hogy igazi szakmai közösséget és munkavállalói élményt adjunk a csapattagjainknak.”
És mitől működik jól az IDBC Cégcsoport? Attól – fogalmazott Ágnes –, hogy csillogó szemű emberek veszik körül.
A zsűri különdíjasa – FÁBIÁN NÓRA, az Optikalász Optika tulajdonos-ügyvezetője, aki a grémium megítélése szerint a leghatékonyabban, a legkörültekintőbben és legsokoldalúbban kezelte a nehéz helyzetet. Ő így vall a cég erejéről, amely a válságos időkben is segített:
„Az Optikalász hajtóereje a csapatom. Minden munkatársam maximális profizmussal áll a munkájához, ugyanakkor nyitottan, kedvvel és örömmel vizsgálja meg, és szolgálja ki a vásárlóinkat. A minőségben hiszünk, és a jó kedvben: aki hozzánk betér, az mosolyogva és elégedetten távozik.”
Kapcsolódó cikkeink
A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/10. száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 168 oldalon jelent meg. Alább, a levél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >