A Randstad kihirdette az Employer Brand kutatásának eredményeit és díjazta hazánk legnépszerűbb munkáltatóit

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 05. 12. 11:44

A Randstad Employer Brand Research 2025 szerint csaknem minden harmadik magyar munkavállaló szívesen dolgozna máshol – az elégedetlenség mögött főként anyagi és motivációs tényezők állnak.

2025-ben is a versenyképes fizetés és juttatások számítanak a legfontosabb munkáltatói értéknek – derül ki a világ egyik legnagyobb, 34 országra kiterjedő munkáltatói márkakutatásából, a Randstad Employer Brand Research (REBR) felmérésből. A kutatás hazai szegmense szerint a Deutsche Telekom IT Solutions lett Magyarország legvonzóbb munkaadója, megelőzve a LEGO-t és az Audit.

A magyar munkavállalók döntő többsége számára továbbra is a fizetés a fő szempont, ugyanakkor egyre többen helyeznek hangsúlyt a munkahely biztonságára és a munka-magánélet egyensúlyára is. A motiváció csökkenése mögött az elégtelen béremelés, az elismerés hiánya és a túlterheltség áll – különösen a kékgallérosok és az IT-s munkavállalók körében. Utóbbiaknál ráadásul a vezetői elvárások homályossága és a cégkultúra is gyengíti az elköteleződést.

A kutatásban megkérdezettek 43%-a értékelte pozitívan jelenlegi munkaadóját fizetés tekintetében. Az elmúlt hat hónapban 17% váltott munkahelyet, míg majdnem minden harmadik dolgozó gondolkodik váltáson – főként az alacsony kompenzáció, a stabilitás hiánya és a korlátozott fejlődési lehetőségek miatt.

A home office tovább szorul vissza: a részben otthonról dolgozók aránya egy év alatt 24%-ról 17%-ra csökkent. A mesterséges intelligencia használata látványosan bővül, ugyanakkor még mindig a munkavállalók fele sem használta – a Z-generáció körében a legnagyobb a nyitottság, míg a fehérgallérosok alig használják többen, mint a fizikai munkát végzők.

A REBR azt is megmutatja: bár az IT és üzleti szolgáltatói szektor vonzereje továbbra is kiemelkedő, a munkáltatói értékígéret és a tényleges dolgozói tapasztalatok között továbbra is érezhető szakadék tátong. A Randstad szerint a márkaépítésben ma már nem elég a fizetésre fókuszálni – komplex, érzelmi és rugalmas értékcsomagokat kell kínálni, amelyek valóban növelik az elköteleződést.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink