A profizmus kilenc pillére a Metrónál
Immár több mint negyedszázada Magyarországon is jelen van a Metro nagykereskedelem, amit kezdetben a vállalkozásoknak szóló, minőségi termékválasztékával és a piacon egyértelműen hozzáköthető kártyarendszerével azonosítottak. Mára azonban ez a helyzet és a mögötte álló üzleti stratégia sok mindenben változott, alakult és fejlődött.
„Ha egy mondatban kéne megfogalmaznom ezt a nagyon sokrétű változást, akkor azt lehetne mondani, hogy a csúcsgasztronómiai igényeknek is megfelelő áruválaszték mellé egy egyre bővülő és egymásra épülő szolgáltatásrendszert hoztunk létre, hogy a vendéglátó szektor teljes körű kiszolgálást kapjon az áruházlánctól” – foglalja össze a lényeget Horváth Imre, a Metro vezérigazgatója.
Természetesen ezeknek a platformoknak a kialakítása nem önkényesen zajlott, hanem a vásárlókkal, a vendéglátó partnerekkel folytatott folyamatos párbeszéd alapján rajzolódtak ki azok az elvárások, amelyekre érdemes volt innovatív megoldásokat hozni akár az áruválaszték, akár a szolgáltatások terén. E pillanatban kilenc üzletstratégiában is fontos területet ölelnek fel ezek a megoldások, amelyek minden esetben valós fogyasztói igényekre válaszolnak. Ezek: az innovatív termékfejlesztéseken alapuló, gyakran a gasztronómiai trendeknek elébe menő választék, az egészséges táplálkozási elveknek megfelelő élelmiszer-kínálat, különös tekintettel az ultrafriss termékekre, a kényelmi igényeket a pontossággal és a nyomon követhetőséggel ötvöző árukiszállítás, a hatékonyságot növelő digitális szolgáltatások, ezen belül is a konyhatervezés és a professzionális konyhai berendezések bemutatását célzó applikációk, az étterembelsők tervezéséhez nyújtott segítség, valamint egy széles körű gasztronómiai tudástár neves séfek és a Metro által létrehozott Metro Gasztroakadémia tréningjei segítségével. A kilencedik pillér továbbra is a közösség építése partnereinkkel, melynek legfőbb eszköze a napi szintű kiterjedt kapcsolattartás, az igények pontos feltérképezése, melyek együttesen jelölik ki a jövőbeni fejlesztések irányát is.
Néhány kézzelfogható példa az előbb említett területekről; a Metro áruházak egy helyen fellelhető frisshal-, tengergyümölcsei-, hús- és vadhúsválasztéka szinte egyedülálló a hazai kereskedelemben. Nemcsak az egészséges táplálkozás alapelveinek, de a csúcsgasztronómiai igényeknek is megfelel ez a gazdag kínálat, csakúgy, mint a zöldségeknél és gyümölcsöknél, ahol az ehető virágoktól a csírákig és egyéb egzotikusabb fajtákig sok minden megtalálható. A saját márkás portfólióban pedig már a vendéglátók idő- és munkaerőhiányához igazodó kényelmi kész, félkész termékeken kívül a fenntarthatóság is nagy szerepet kapott, számos környezetbarát vagy lebomló termék került be a Metro Chef és Metro Professional márkanév alá. A termékek célba juttatásának kényelmes és gyakorlatilag személyre szabott módja a Metro Max kiszállítási rendszer, amely a kényelmi szempontok mellett ugyanakkora hangsúlyt fektet a biztonságra is, hiszen a termékek szigorú nyomon követés mellett jutnak el a megrendelők üzleteibe. A digitális megoldások közül szót érdemel a saját fejlesztésű honlapkészítési alkalmazás, amellyel a vendéglátóhelyek akár 30 percen belül jól használható honlapot tudnak kreálni maguknak, de éppúgy nagy segítség lehet számukra a Metro asztalfoglalási applikációja, mint a konyhatervező vagy a konyhai eszközök optimális működését bemutató digitális megoldások. A Metro szolgálatásrendszerének sarkalatos pontja, hogy mindazt a tudást és hozzáértést, amely a cégnél felhalmozódott, megossza ügyfeleivel is, legyen szó a legnevesebb séfek vezette gasztronómiai és konyhatechnológiai tréningekről, vagy a vendéglátást érintő jogszabályok követéséről, mint amilyen például a HACCP-rendszer, amelynek betartásában akár személyes tanácsadással is segít a nagykereskedelem a partnereinek. A sort még hosszan lehetne folytatni, és mindez február elején a legrangosabb élelmiszeripari és vendéglátó szakkiállításon, a Sirhán a gyakorlatban is megtekinthető és megtapasztalható. Nemcsak a szemet gyönyörködtető termékek sokaságát lehet megismerni, hanem a szolgáltatásokat is ki lehet próbálni a kilenc platformot bemutató Metro-standon.
„A színes programokon, Bocuse-piacozáson, versenyeken, főzéseken és séfbemutatókon kívül az idei Sirha-standunkon azt a minket jellemző komplexitást szeretnénk bemutatni a nagyközönségnek, amellyel ki tudjuk szolgálni vevőinket, elsősorban a HoReCA képviselőit. Örömmel és büszkén tesszük eléjük, hogy mi mindennel tudunk hozzájárulni vállalkozásaik működéséhez. Remélem, hogy a látottak alapján senkiben sem marad kétség, a Metro komolyan gondolja azt, hogy a hazai vendéglátás prosperálásában látja a saját üzleti sikerét. Ezt szeretnénk a gyakorlatban megmutatni az idei kiállításon, amelyre mindenkit szeretettel várunk” – tette hozzá a vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldülő gasztromarketing és Z-gen
A Magyar Marketing Szövetség HoReCa & Event és Zöld Tagozat…
Tovább olvasom >Jön a SIRHA BUDAPEST!
2026. március 3-án, pontosan egy év múlva, ismét megnyitja kapuit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Milyen hatása lehet az árrésstopnak? Lesz miből fizetni a dolgozói béreket?
A kormány bejelentése szerint március közepétől harminc alapvető élelmiszer árrése…
Tovább olvasom >Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Felvásárolta a myPOS az IQOM-ot, elősegítve a digitális fizetési innováció terjedését
Az IQOM, a digitális fizetési megoldások egyik vezető magyarországi szolgáltatója…
Tovább olvasom >