A profi vevői fókuszt erősíti megújuló stratégiájában a METRO
Március 17-én átadták az első, teljesen professzionális vevői fókuszú METRO áruházat, amelyet a nemzetközi stratégia jegyében alakított át az áruházlánc. Az újrapozicionált budakalászi áruház felülvizsgált termékválasztékkal és szortimenttel rendelkezik, amely magasabb hatékonysággal és kiemelkedő termékelérhetőséggel képes megbízható árukínálatot biztosítani profi vásárlói részére.
A nagykereskedelmi vállalat megújuló nemzetközi és ehhez igazodó hazai stratégiája keretében a következő években átalakítja áruházait és egy szemléletváltás, valamint többcsatornás üzleti modell kialakítása veszi kezdetét a METRO életében. Bővíti és felgyorsítja a kiszállítási üzletág növekedését, kiterjeszti az online piacterét, fokozza digitális jelenlétét, illetve bővíti vásárlói számára nyújtott digitális szolgáltatásait is. A nagykereskedelmi átalakulás következtében az áruházlánc visszatér a gyökereihez és a profi vevőcsoportokat helyezi a fókuszba. A HoReCA és a kiskereskedelmi szegmens igényeinek való megfelelés első lépcsőfoka a budakalászi üzlet átalakítása volt.
Az átalakítás után újranyitott áruház kisebb, de hatékonyabb választékkal, kiemelkedő termékelérhetőséggel, magasabb szinten képes kiszolgálni a vevői igényeket.
Az áruházak funkcionális átrendeződése elengedhetetlen feltétele az új koncepció megvalósításának. Az átalakításnál a legfontosabb cél a vásárlói út lerövidítése volt. A vevőbejárati rész áthelyezésre került és egy ún. lobbyvá alakult át. A belső tér átláthatósága is javult. Egyszerűbb, nagyobb mennyiségű raklapos és kartonos kihelyezéseket alkalmazva új struktúrát kapott az áruház, mely nagyban leegyszerűsíti az itt vásárló vendéglátóegységek és kiskereskedők beszerzéseit.
A raklapos kihelyezések és a kínálat átalakítása következtében egyes területeken választékszűkítésre volt szükség, csökkent a non-food kínálat, azonban – mivel a vendéglátóegységek számára kiemelten fontos – a Friss és UltraFriss (hús, gyümölcs, zöldség, hal) szortiment bővült.
„Megteszünk mindent, hogy az alapvető cikkek mindig elérhetőek legyenek, és arra törekszünk, hogy a Többet Olcsóbban programunk, amely ma több mint 3400 terméket tartalmaz, piacvezető pozíciót töltsön be árazásban.” – mondta el Thierry Guillon-Verne, a METRO Magyarország vezérigazgatója.
A profi vevőcsoportok mellett az áruházlánc nem feledkezik meg a gasztronómia iránt elkötelezett vásárlóiról sem, akik továbbra is válogathatnak a vendéglátóipari igényekhez igazodó, magas minőségű termékek között.
Amennyiben sikeresnek bizonyul a pilot projekt, akkor a további 12 áruházban is megvalósul a nagykereskedelmi transzformáció. A tervek szerint kategóriánként kerülnek majd átalakításra az üzletek, és 2025-ig valamennyi magyarországi áruházban megvalósul az új koncepció.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >