A Procter&Gamble Magyarország idén új, faültető programot indít
A Procter&Gamble Magyarország az elmúlt két évben több mint 20 000 fát ültetett Magyarországon a MyForest Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal együttműködve. A vállalat idén új programot indít: ’Ültessünk jobb levegőt, tanítsuk gyerekeinket!’ kampánya a környezettudatos nevelést támogatja, és gyümölcsfák telepítését ösztönzi az Iskolakertekért Alapítvánnyal közösen.
A faültetés hosszútávú befektetés
Magyarország területéről 2001 és 2021 között 228 ezer hektár természetes erdő tűnt el, ezért az erdőtelepítésnek hazánkban is kiemelten fontos szerepe van. A fák környezeti haszna nem áll meg az oxigéntermelő képességüknél: jelentős szerepük van a jobb levegőminőség megteremtésében, környezetük hőmérsékletének szabályozásában, zaj-és talajvédő funkciót töltenek be, valamint természetes élőhelyet biztosítanak számos növény- és állatfajnak. A történelmi magyar gyümölcsfafajták védelme és telepítése ezen felül génmegőrzési, fajtafenntartási értéket is képvisel. A tájfajták általában az adott terület klimatikus és talajviszonyaihoz alkalmazkodtak az idők során, így sokkal kevesebb fenntartást, vegyszeres beavatkozást igényelnek.
A faültetés az a lépés a klímaváltozás elleni harcban, ami a fák növekedésével évek múlva is hozzájárul majd a jobb levegőminőséghez, ezért fontos, hogy a jövő generációját olyan szellemiségben neveljük, hogy számukra a környezet védelme és gondozása magától értetődő legyen. A fák asszimilációs folyamataik során nem csak oxigént termelnek, de feldolgozzák, növekedésük során megkötik az emberi tevékenységek által kibocsájtott szén-dioxidot is, ami városi környezetben jelentős mértékben hozzájárulhat a jobb levegőminőséghez.
Társadalmi szemléletformálás iskolai faültetéssel és gondozással
A P&G idei programja az Iskolakertekért Alapítvány gyümölcsfa ültetési pályázatát támogatja, melynek célja az iskolai faültetési és gondozási tevékenységeken keresztül felhívni a figyelmet a fák levegőminőség javító szerepére. Az Iskolakertekért Alapítvány 2015 óta szervezi, működteti és koordinálja az Iskolakert-hálózatot, aminek jelenleg 260 tagja van Magyarország, és a Kárpát-medence magyarlakta területein. Az alapítvány célja minél szélesebb körben terjeszteni és hozzáférhetővé tenni az iskolakerteket, mint a fenntarthatóság és a környezettudatosság gyakorló színtereit a gyermekek, rajtuk keresztül pedig a társadalom minél szélesebb rétegei számára.
2023 tavaszán általános iskolások részére meghirdetett gyümölcsfaültetési programjuk mindamellett, hogy felhívja a gyerekek figyelmét a fák levegőminőség javító szerepére, bővíti a gyerekek gyümölcsészeti ismereteit, ösztönzi az öngondoskodást és zöldíti az iskolákat. A program keretében min. 100 régi magyar – az adott tájegységre jellemző – almafára és min. 100 bogyósgyümölcs cserjére/szőlőtőkére pályázhatnak az iskolák. Az ültetési és gondozási folyamathoz ültetőcsomagot, és feladatgyűjteményt is kapnak a gyerekek.
Ültessünk jobb levegőt, tanítsuk gyerekeinket!
2023. április 26 és június 30 között a Procter&Gamble Magyarország az ebben az időszakban megvásárolt P&G termékek után (Ariel, Lenor, Jar, Pampers, blend-a-med, blend-a-dent, Naturella, Always, Discreet, Pantene, Head&Shoulders, Aussie, Herbal Essences, Mr. Proper, Gillette, Ambi Pur, Old Spice, Tampax, Bear Fruits, Oral-B, Swiffer) az Iskolakertekért Alapítvány gyümölcsfa ültetési programját támogatja. A résztvevő üzletekről és a promóciós időszakokról további információ a program weboldalán található.
Te is szavazhatsz!
Az első 20 nyertes intézmény szavazás útján kerül kiválasztásra a www.ultessunkjobblevegot.hu oldalon 2023. május 25 és június 30 között beérkező szavazatok alapján. Az oldalon történő egyszerű regisztráció után bárki szavazhat egyszer, a felületen megjelenített, a programra pályázó iskolák közül az általa választott egy intézményre.
Kapcsolódó cikkeink
Megvannak az idei Fenntarthatóság szimbóluma verseny nyertesei
A Trade magazin ötödször hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot.…
Tovább olvasom >Az Old Spice belép a zenei fesztiválok világába
Az Old Spice úgy döntött, hogy berobban a zenei fesztiválok…
Tovább olvasom >50 éves jubileumát ünnepli a PepsiCo Írországban „50for50” kampányával
Működésének 50 éves jubileumát ünnepli a PepsiCo Írországban „50for50″ kampányával,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >