A karácsonyi csomagok piacán is átalakulást hozott a pandémia
A karácsonyi csomagok piacán is átalakulást hozott a pandémia, a tavalyi évben az eladások értékben és mennyiségben is csökkentek, azonban megnőtt a kereslet a drágább csomagok iránt, ami annak tudható be, hogy sokan főajándéknak választották az egyes összeállításokat.
Szerző: Budai Klára
A 2020-as karácsonyi csomag szezon szépségápolás kategóriában is a kialakult vírushelyzet hatása alatt zajlott, ami új kihívásokat és egy meglehetősen megváltozott, és nehezen kiszámítható piaci környezetet teremtett – emlékeztet Szőke Nikolett, az Unilever Magyarország Kft. gifting brand managere.
A pandémia hatására a családi és baráti összejövetelek száma, valamint a karácsonyi ajándékokra szánt költségkeret is csökkent a korábbi évekhez képest, ennek eredményeként volumenben és értékben is csökkenés volt megfigyelhető a teljes piacon.
– Csatornák szintjén az előző évekhez hasonlóan továbbra is a hipermarketek, valamint a drogériák tették ki az értékesítés közel egészét, amiben nem számítunk jelentős változásra a következő szezonban sem. A vásárlói közönség szempontjából megfigyelhető, hogy jellemzően az 50 év feletti női vásárlók választják az ajándékcsomagokat gyermekeiknek, távolabbi rokonaiknak, illetve barátaiknak – jegyzi meg Szőke Nikolett.
A szakember azt is elárulja, hogy a korábbinál több vásárló választott ajándékcsomagot azzal a céllal, hogy azt mint fő ajándékot adja át. Ennek okán a magasabb árpontú, prémium csomagok irányába eltolódás volt megfigyelhető annak ellenére is, hogy általánosságban a csomagok árszínvonalában jelentős növekedés ment végbe.
A Henkel Magyarország Kft. prémium márkáinak karácsonyi csomagjai nagy népszerűségnek örvendenek. A Henkel Beauty Care mint minden évben, idén is kategóriákon átívelő széles karácsonyicsomag-portfólióval jelenik meg a polcokon és az online webshopokon.
– Portfóliónk túlnyomó része a testápolási kategóriákat fedi le, de évről évre nagyobb hangsúlyt kapnak a hajápolási csomagok is. A value for money árkategóriájú csomagjainkban főleg Fa és Schauma termékeink jelennek meg, míg a prémium árkategóriájú csomagokban Nature Box, N.A.E., illetve Barnängen márkáink kapnak helyet – tájékoztat Berger Ildikó, junior brand manager.
Fehér Nóra, a dm Kft. szortimentmenedzsere arról informálja lapunkat, hogy az elmúlt évben erősödő trendként jelentkezett az „én ajándékom” megjelenése, miszerint sokan saját magukat ajándékozták meg egy-egy különlegesebb csomaggal vagy adventi kalendáriummal.
– A vásárlások időbelisége jelentősen eltolódott, míg korábban a karácsony előtti hetekben erős kiugrás volt tapasztalható, addig 2020-ban novemberben jelentősen megnőtt a kereslet, és a karácsony előtti boom elmaradt. Az előző években a dm esetében a bevásárlóközpontokban kulminálódott a kereslet, 2020-ban viszont inkább az utcai és stop shop típusú üzletekbe tértek be a vásárlók – ismerteti Fehér Nóra.
Fontosnak tartja megemlíteni, hogy a tervezett vásárlások esetében az elsődleges döntési tényező a márka, ezt követi az ár, illetve a csomagban lévő termékek összetétele, az impulzív vásárlások tekintetében pedig az ár mutatkozik elsődleges szempontnak.
Újszerű csomagolási megoldások
A Henkel Magyarország Kft. kínálatában több csomag is megújult idén, a kozmetikai neszesszerek mellett praktikus tárolódobozokban is megtalálhatók lesznek termékeik.
– A Barnängen és N.A.E. tárolódobozai gyönyörű külsőt kaptak, bízunk benne, hogy a fogyasztók tetszését is elnyerik. Mindemellett egy igazán különleges csomagolástípust is kipróbálunk, egy szaloncukor formájú papírcsomagolást, melyben a Nature Box szilárd termékeit helyeztük el. Ajándéktárgyak a prémium márkákat tartalmazó csomagjainkban, illetve exkluzív partnerspecifikus csomagjainkban lesznek elhelyezve, úgymint téli hajpánt, hajkefe vagy szilárd terméktartó szütyő. Valamint a nagy népszerűségnek örvendő About You online ruházati webshoppal egy közös régiós együttműködés keretein belül egy kuponkód is része lesz Syoss csomagunknak – sorolja újdonságaikat Berger Ildikó.
Kedveltek az ajándékot rejtő szettek
A dm esetében a legnagyobb hangsúly továbbra is a kozmetikai csomagokon van, amelyek közül főként a testápoláshoz kapcsolódóak kerültek a vásárlók kosarába, de megtalálhatók még hajápolással, arcápolással, sminkeléssel kapcsolatos ajándékcsomagok is.
– Ezenkívül top termékeink között szerepelnek különböző ízvilágú teaválogatások, illetve évről évre egyre nagyobb népszerűséggel kínálunk textiltermékeket tartalmazó csomagokat is. Saját márkás összeállításaink is bővülő választékban, töretlen népszerűség mellett érhetők el, illetve kínálatunk részét képezik natúrkozmetikai minősítéssel rendelkező csomagok is – avat be Fehér Nóra.
A hozzáadott ajándéktárgyakat illetően azt látja, hogy nagyon kedveltek azok a szettek, amelyek valamilyen plusz ajándékot rejtenek, ezek közül is kiemelkednek a neszesszeres, gyertyás, sportolással kapcsolatos ajándékot tartalmazó csomagok.
Megszokott termékek és innovációk
Az Unilevernek stratégiai célja, hogy a jelenlegi trendeknek megfelelő, a fogyasztók számára vonzó és hasznos ajándéktárgyakat tudjon kínálni.
– Az idei évben is egy megújult szépségápolási ajándékcsomag-portfólióval érkezünk, mellyel igyekszünk minden árszegmensben és minden disztribúciós csatornában vonzó választási lehetőséget kínálni. A klasszikus, megszokott elemek mellett innovációk is megjelennek majd mind termékvariáns, mind ajándéktárgy szinten, illetve újra polcokra kerül egy, az ajándékcsomagok szintjén visszatérő, egyik legkedveltebb márkánk – vetíti előre Szőke Nikolett. //
Kapcsolódó cikkeink
A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Vásárlási élmény és társadalmi felelősségvállalás: Mesterséges intelligencia a szépségiparban
Minden iparágban gőzerővel robognak a mesterséges intelligencia alapú fejlesztések, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >