A portugál borászok sürgős fellépést szorgalmaznak a palackárak miatt
A portugál bortermelők sürgős intézkedésre szólítják fel a kormányt az üvegpalackok gyors áremelkedése miatt.
A Bor- és szeszesital-kereskedők és -exportőrök országos szövetsége (ANCEVE) „sürgős beavatkozást” kért a kormány tisztviselőitől az üvegpalackok árának emelkedése miatt, amely a helyi jelentések szerint „drámai” károkat okoz a portugál borászati szektornak.
A szövetség közleménye szerint: „Az ANCEVE arra kéri a kormányt, hogy sürgősen alakítson egy párbeszédre alkalmas platformot, hogy védnöksége alatt a bor- és üvegágazat képviselői elemezhessék a helyzetet, és megtalálhassák e súlyos probléma kezelésének és megoldásának leghatékonyabb módját”.
A szövetség szerint annak ellenére, hogy az energiaárak közelmúltbeli csökkenése pozitív hatással volt a fuvardíjakra, a vállalkozásokat még mindig hátráltatja az üvegpalackok árának egekbe szökése.
A szövetség kifejtette: „A bortermelők az ország minden pontján szembesülnek a háború előtti szinteket átlagosan több mint 55%-kal meghaladó üvegárakkal és az ellátási nehézségekkel”.
A közlemény hozzátette: „Sok termelő, különösen a versenyképesebb szegmensekben tevékenykedők az üvegárak más országokban nem látott mértékű növekedése okán drámai módon kiszorulnak a piacról”. A közlemény kiemelte továbbá, hogy „(más, versenytárs bortermelő országokkal ellentétben) továbbra is hiány van számos palackmodellből, ami arra kényszeríti a termelőket, hogy folyamatosan változtassák az eljárásaikat és a címkézést, ami nagyban befolyásolja kereskedelmi és marketingstratégiáik következetességét.”
Az ANCEVE azt is jelezte, hogy „a Szőlészeti és Borászati Intézet által közzétett adatok szerint Portugália a legutóbbi szüret alkalmával mintegy 688 millió liter bort termelt. Mivel a portugál bor nagy részét palackozzák, fontos nem csupán az üveg jelentőségét, de azt is látni, hogy a portugál üveg fő exportőre a bor”.
Kapcsolódó cikkeink
Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >Közülük választják ki az idei Év Bortermelőjét
Lezárult Az Év Bortermelője Magyarországon díj 2024-es jelölési szakasza. 850…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >